1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása

A gyereknevelés aranykönyve

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Assertiv Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 253 oldal
Sorozatcím: Gordon Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8585-03-X
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"A szülőket vádolják, de nem képzik. Évente sok millió új anya és apa "veszi fel" azt a munkát, amely a világon talán a legnehezebb: hazavinni egy csecsemőt, aki majdnem teljesen magatehetetlen, viselni minden felelősséget testi és lelki egészségéért, és úgy nevelni, hogy tevékeny, együttműködő és hasznos polgárrá váljon. Van-e ennél nehezebb és igényesebb munka? És hány szülőt tanítottak meg rá? Ma már mindenesetre sokkal többet, mint 1962-ben, amikor a kaliforniai Pasadenában elhatároztam, hogy kialakítok egy szülőképző programot...
Gyakorló klinikus pszichológusként - a legtöbb szülőhöz hasonlóan sokáig én is azt vallottam,hogy a kamaszkor szörnyűsége nem csak normális, de elkerülhetetlen is, hiszen ez a fiataloknak abból a természetes vágyából fakad, hogy kialakítsák függetlenségüket és lázadjanak a szüleik ellen...
Tapasztalataink a P.E.T. programmal bebizonyították, hogy tévedtem. a "P.E.T.-képzett" szülők sorra számoltak be arról a meglepetésükről, hogy sem lázadást, sem... Tovább

Fülszöveg

"A szülőket vádolják, de nem képzik. Évente sok millió új anya és apa "veszi fel" azt a munkát, amely a világon talán a legnehezebb: hazavinni egy csecsemőt, aki majdnem teljesen magatehetetlen, viselni minden felelősséget testi és lelki egészségéért, és úgy nevelni, hogy tevékeny, együttműködő és hasznos polgárrá váljon. Van-e ennél nehezebb és igényesebb munka? És hány szülőt tanítottak meg rá? Ma már mindenesetre sokkal többet, mint 1962-ben, amikor a kaliforniai Pasadenában elhatároztam, hogy kialakítok egy szülőképző programot...
Gyakorló klinikus pszichológusként - a legtöbb szülőhöz hasonlóan sokáig én is azt vallottam,hogy a kamaszkor szörnyűsége nem csak normális, de elkerülhetetlen is, hiszen ez a fiataloknak abból a természetes vágyából fakad, hogy kialakítsák függetlenségüket és lázadjanak a szüleik ellen...
Tapasztalataink a P.E.T. programmal bebizonyították, hogy tévedtem. a "P.E.T.-képzett" szülők sorra számoltak be arról a meglepetésükről, hogy sem lázadást, sem zűrzavart nem tapasztalnak gyerekeik kamaszéveiben."
Örömmel adjuk közre Dr. Thomas Gordon gondolatait. E könyvben a humanisztikus pszichológia egyik legnagyobb alakjának életfilozófiáját ismerhetik meg, és építhetik be saját mindennapjaikba. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz11
A szülőket vádolják - de nem képzik15
A szülő: ember, nem Isten24
A szülői elfogadás ábrája
A következetlenség biztosra vehető!
Nincs szükség szülői "egységfrontra"
A hamis elfogadás
Lehet-e elfogadni a gyereket, de a viselkedését nem?
Milyen az "igazi" szülő?
Hogyan figyeljünk gyerekünkre, hogy megnyíljon előttünk? - Az elfogadás nyelve36
Az elfogadás varázsereje
Az elfogadást ki is kell mutatni
Az elfogadás közlése szavak nélkül
Az elfogadás kimutatása "be nem avatkozás" révén
Az elfogadás kimutatása passzív figyelemmel
Az elfogadás közlése szavakkal
Egyszerű "hívogatók"
Az értő figyelem
Miért érdemes a szülőknek megtanulni az értő figyelmet?
Az értő figyelemhez szükséges szemlélet
Az értő figyelem kockázata
Hogyan működik az értő figyelem?62
Amikor a gyereknek van problémája
Hogyan működhet a szülői értő figyelem?
Mikor hasznos az értő figyelem?
Gyakori hibák az értő figyelem alkalmazásában
A gyerek befolyásolása "útmutatással"
"Hívogatás" majd "elkergetés"?
A "szajkózás"
Empátia nélküli meghallgatás
Értő figyelem - rosszkor
Hogyan figyeljünk a kicsikre, akik még alig tudnak beszélni?87
Miben "más" a csecsemő?
Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és problémáira
Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem?
Segítsünk kisbabánknak igényei önálló kielégítésében
Hogyan beszéljünk, hogy gyerekünk figyeljen ránk?92
Amikor a probléma a szülőé
Félresikerült "megmondások"
Kész megoldást közlő üzenetek
Lekezelő üzenetek
Jól működő "megmondások"
"Te-üzenetek" és "én-üzenetek"
Miért hatékonyabb az "én-üzenet"?
Az "én-üzenet" alkalmazása106
A rejtett "te-üzenet"
Ne a negatívumot hangsúlyozzuk!
Bagatellizálás
A kitörő vulkán
Mire képes a hatékony "én-üzenet"?
Szavak nélküli "én-üzenet" kisbabáknak
Az "én-üzenet" bökkenői
Az elfogadhatatlan viselkedés megváltoztatása a környezet módosításával118
A környezet gazdagítása
A környezeti ingerek tompítása
A környezet egyszerűsítése
A gyerek mozgásterének korlátozása
A "gyerekbiztos" környezet kialakítása
A tevékenységek átváltása
Jó lesz kicsit másképp is?
A gyerek felkészítése a környezet várható változására
Tervezés, nagyobbakkal
Az elkerülhetetlen szülő-gyerek konfliktusok: ki legyen a nyertes?125
Hatalmi harc szülő és gyerek között
Nyertes-vesztes szereposztások
Miért sikertelen az I. módszer?
Miért sikertelen a II. módszer?
További gondok az I. és II. módszerrel
Szülői hatalom: szükséges és indokolt?137
Mi a tekintély?
A szülői hatalom szűkös korlátai
A szülő előbb-utóbb kifogy hatalmából
Azok a "rettenetes kamaszévek"
A hatalmon alapuló nevelés szigorú feltételei
A szülői hatalom hatása a gyerekre
Ellenállás, provokálás, lázadás, negativizmus
Sértettség, düh, ellenségeskedés
Agresszió, bosszú, visszavágás
Hazudozás, rejtőzködés
Mások hibáztatása, "befeketítés", csalás
Basáskodás, erőszakoskodás
"Nyerni kell, veszteni szörnyű!"
Összefogás a szülők ellen
Meghunyászkodás, engedelmeskedés, alázat
Hízelgés, a kegyek keresése
Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaranciák elvárása
Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió
Néhány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán
"Hát nincs szüksége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?"
Akkor sem indokolt a tekintélytartás, ha a szülő következetes?
"Hát nem az a szülő dolga, hogy befolyásolja gyerekét?"
Miért maradt fenn a hatalom a gyereknevelésben?
A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere159
Miért olyan eredményes a III. módszer
A gyerek motivált a megoldás megvalósításában
Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra
A III. módszer jó agytorna
Kevesebb harag, több szeretet
Kevesebb ellenőrzésre van szükség
Nincs szükség kényszerítésre
A III. módszer elvezet a valódi problémához
Felnőttként kezeljük a gyerekeket
A III. módszer mint terápia
A szülők aggályai a vereségmentes módszer kapcsán175
Már megint "üljünk le és értsünk egyet"?!
A III. módszer mint a szülői gyengeség jele
"Csoportok nem tudnak dönteni"
"A III. módszer olyan hosszadalmas!"
"Miért ne használhatná a szülő az I. módszert, hiszen ő a bölcsebb?"
Lehet-e kisgyerekekkel is használni a III. módszert?
Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. módszert kell alkalmazni?
"Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?"
A vereségmentes módszer a gyakorlatban190
Hogyan kezdjük?
A vereségmentes módszer hat lépése
Tárjuk fel és fogalmazzuk meg a konfliktust!
Ötletgyűjtés a megoldáshoz
A javaslatok mérlegelése
Döntés a legjobb, elfogadható javaslat mellett
A gyakorlati lebonyolítás
Hogyan sikerült?
Értő figyelem és "én-üzenetek" nélkül nem megy!
Az első vereségmentes próbálkozás
Milyen problémákra számíthatunk?
Kezdeti bizalmatlanság és ellenállás
"És ha nem találunk elfogadható megoldást?"
Visszakanyarodás az I. módszerhez, amikor csődöt mond a III. módszer
"Legyen-e büntetés, ha mégis...?"
Szerződésszegés
Ha a gyerek megszokta, hogy csak ő nyerhet
A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konfliktusokban
Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktusokban
Ki-ki a maga jogán
Amikor csak az egyik szülő használja a III. módszert
Lehet-e váltogatni a módszereket?
Előfordul, hogy csődöt mond a III. módszer?
Amit szeretnénk elkerülni: hogy gyerekeink felmondjanak nekünk211
Az értékrend
Emberi jogok
"Nem is taníthatom az értékrendemet?"
A szülő mint modell
A szülő mint szaktanácsadó
"Elfogadni, amin nem változtathatok"
Egy kis segítség, "hogy tudjam a különbséget"
Konfliktusmegelőzés - önmagunk, a szülők változtatásával224
Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben?
Kié a gyerek?
Tényleg szeretjük a gyerekeket - vagy csak bizonyosfajta gyereket?
Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak
A házastársi kapcsolat elsődlegessége
Lehet-e változtatni a szülők szemléletén?
Gyerekeink sok-sok nevelőszülője233
Credo - hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról238
Függelék240
Fülelj az érzésekre! (gyakorlat)
A meddő üzenet felismerése (gyakorlat)
Küldj "én-üzenetet!" (gyakorlat)
A tipikus közléssorompók hatása a gyerekre
Néhány fogalom - ahogyan Gordon használja őket
Ajánlott olvasmányok

Dr. Thomas Gordon

Dr. Thomas Gordon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Thomas Gordon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem