1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása

A gyereknevelés aranykönyve

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Gordon Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 252 oldal
Sorozatcím: Gordon Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-9766-01-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Szigorúan vagy engedékenyen...? Ne döntsön a kedves Olvasó, hiszen a kérdés hamis: nem csak két út közül választhatunk.
A Gordon-modell, azon belül is a P.E.T. sokévi tapasztalata mutatja, hogy az egyenrangú kapcsolattartás a gyereknevelésben is a legsikeresebb. Ez tehát a harmadik út - a nyílt, tiszta kommunikáció, mely az igények tudatosítására és kielégítésére, az érzelmek felvállalására, önmagunk és egymás tiszteletére épít. Hagyjuk a ködös elvárásokat, értőn figyeljünk önmagunkra és gyerekeinkre, mondjuk ki, amit szeretnénk - és boldog, erős, megbízható kapcsolatba jutunk gyermekeinkkel, legyenek kicsik vagy nagyok.
Dr. Thomas Gordon (1918-2002) sokkal többet ért el, mint amiről pszichológus álmodhat. Négy évtizedes munkássága világméretű mozgalommá szélesedett, mára jelentősen átalakítva a nevelés szemléletét. Magyarországon közel félmillióan ismerik kapcsolati filozófiáját. Az emberi érintkezés minden területét feldolgozta könyvsorozatában. A társadalmi együttműködésre... Tovább

Fülszöveg

Szigorúan vagy engedékenyen...? Ne döntsön a kedves Olvasó, hiszen a kérdés hamis: nem csak két út közül választhatunk.
A Gordon-modell, azon belül is a P.E.T. sokévi tapasztalata mutatja, hogy az egyenrangú kapcsolattartás a gyereknevelésben is a legsikeresebb. Ez tehát a harmadik út - a nyílt, tiszta kommunikáció, mely az igények tudatosítására és kielégítésére, az érzelmek felvállalására, önmagunk és egymás tiszteletére épít. Hagyjuk a ködös elvárásokat, értőn figyeljünk önmagunkra és gyerekeinkre, mondjuk ki, amit szeretnénk - és boldog, erős, megbízható kapcsolatba jutunk gyermekeinkkel, legyenek kicsik vagy nagyok.
Dr. Thomas Gordon (1918-2002) sokkal többet ért el, mint amiről pszichológus álmodhat. Négy évtizedes munkássága világméretű mozgalommá szélesedett, mára jelentősen átalakítva a nevelés szemléletét. Magyarországon közel félmillióan ismerik kapcsolati filozófiáját. Az emberi érintkezés minden területét feldolgozta könyvsorozatában. A társadalmi együttműködésre gyakorolt pozitív hatása miatt Nobel békedíjra jelölték. Vissza

Tartalom

A szülőket vádolják - de nem képzik7
A szülő: ember, nem isten15
A szülői elfogadás ábrája17
A következetlenség biztosra vehető22
Nincs szükség szülői "egységfrontra"22
A hamis elfogadás22
Lehet-e elfogadni a gyereket, de a viselkedését nem?25
Milyen az "igazi" szülő?26
Hogyan figyeljünk gyerekünkre, hogy megnyíljon előttünk? Az elfogadás nyelve27
Az elfogadás varázsereje29
Az elfogadást ki is kell mutatni31
Az elfogadás közlése szavak nélkül32
Az elfogadás kimutatása "be nem avatkozás" révén33
Az elfogadás kimutatása passzív figyelemmel34
Az elfogadás közlése szavakkal35
Mit kell tudni a "közléssorompókról"?40
Egyszerű "hívogatók"42
Az értő figyelem44
Miért érdemes a szülőknek megtanulni az értő figyelmet?49
Az értő figyelemhez szükséges szemlélet51
Az értő figyelem kockázata52
Hogyan működik az értő figyelem?53
Amikor a gyereknek van problémája54
Hogyan működhet a szülői értő figyelem?60
Dani, aki fél elaludni60
Mikor hasznos az értő figyelem?66
Gyakori hibák az értő figyelem alkalmazásában70
A gyerek befolyásolása "útmutatással"70
"Hívogatás" majd "elkergetés"?73
A "szajkózás"73
Empátia nélküli meghallgatás74
Értő figyelem - rosszkor76
Hogyan figyeljünk a kicsikre, akik még alig tudnak beszélni?78
Miben "más" a csecsemő?79
Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és problémáira80
Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem?81
Segítsünk kisbabánknak igényei önálló kielégítésében83
Hogyan beszéljünk, hogy gyerekünk figyeljen ránk?83
Amikor a probléma a szülőé85
Félresikerült "megmondások"87
Kész megoldást közlő üzenetek88
Lekezelő üzenetek91
Jól működő "megoldások"92
"Te-üzenetek" és "én-üzenetek"92
Miért hatékonyabb az "én-üzenet"?94
Az "én-üzenet" alkalmazása96
A rejtett "te-üzenet"97
Ne a negatívumot hangsúlyozzuk!98
Bagatellizálás99
A kitörő vulkán100
Mire képes a hatékony "én-üzenet"?103
Szavak nélküli "én-üzenetek" kisbabáknak105
Az "én-üzenet" bökkenői107
Az elfogadhatatlan viselkedés megváltoztatása a környezet módosításával109
A környezet gazdagítása110
A környezeti ingerek tompítása111
A környezet egyszerűsítése111
A gyerek mozgásterének korlátozása112
A "gyerekbiztos" környezet kialakítása112
A tevékenységek átváltása, jó lesz kicsit másképp is?113
A gyerek felkészítése a környezet várható változására113
Tervezés, nagyobbakkal113
Az elkerülhetetlen szülő-gyerek konfliktusok: ki legyen a nyertes?116
Hatalmi harc szülő és gyerek között119
Nyertes-vesztes szereposztások120
Miért sikertelen az I. módszer?122
Miért sikertelen a II. módszer?125
További gondok az I. és II. módszerrel126
Szülői hatalom: szükséges és indokolt?128
Mi a tekintély?129
A szülői hatalom szűkös korlátai133
A szülő előbb-utóbb kifogy hatalmából133
Azok a "rettenetes kamaszévek"134
A hatalmon alapuló nevelés szigorú feltételei135
A szülői hatalom hatása a gyerekekre137
Ellenállás, provokálás, lázadás, negativizmus137
Sértettség, düh, ellenségeskedés138
Agresszió, bosszú, visszavágás139
Hazudozás, rejtőzködés140
Mások hibáztatása, "befeketítés", csalás140
Basáskodás, erőszakoskodás141
"Győzni kell! Veszteni szörnyű!"141
Összefogás a szülők ellen142
Meghunyászkodás, engedelmeskedés, alázat143
Hízelgés, a kegyek keresése143
Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaranciák elvárása144
Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió144
Néhány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán145
"Hát nincs szüksége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?"145
Akkor sem indokolt a tekintélytartás, ha a szülő következetes?147
"Hát nem a szülő dolga, hogy befolyásolja gyerekét?"148
Miért maradt fenn a hatalom a gyereknevelésben?150
A konfliktusmegoldás vereségmentes módszere150
Miért olyan eredményes a III. módszer?156
A gyerek motivált a megoldás megvalósításában156
Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra157
A III. módszer jó agytorna157
Kevesebb harag, több szeretet158
Kevesebb ellenőrzésre van szükség159
Nincs szükség kényszerítésre159
A III. módszer elvezet a valódi prolémához160
Felnőttként kezeljük a gyerekeket165
A III. módszer mint terápia166
A szülők aggályai a vereségmentes módszer kapcsán167
Már megint "üljünk le, és értsünk egyet"?!168
A III. módszer mint a szülői gyengesé jele169
"Csoportok nem tudnak dönteni"173
"A III. módszer olyan hosszadalmas!"174
"Miért ne használhatná a szülő az I. módszert, hiszen ő a bölcsebb?"176
"Lehet-e kisgyerekkel is használni a III. módszert?"177
"Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. módszert kell alkalmazni?"179
"Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?"181
A vereségmentes módszer a gyakorlatban182
Hogyan kezdjük?183
A "vereségmentes" módszer hat lépése183
I. lépés: Tárjuk fel és fogalmazzuk meg a konfliktust!184
II. lépés: Ötletgyűjtés a megoldáshoz185
III. lépés: A javaslatok mérlegelése185
IV. lépés: Döntés a legjobb elfogadható javaslat mellett186
V. lépés: A gyakorlati lebonyolítás186
VI. lépés: "Hogy sikerült" - utólagos kiértékelés187
Értő figyelem és "én-üzenetek" nélkül nem megy!187
Az első vereségmentes próbálkozás188
Milyen problémákra számíthatunk?189
Kezdeti bizalmatlanság és ellenállás190
"És ha nem találunk elfogadható megoldást?"191
Visszakanyarodás az I. módszerhez, amikor csődöt mond a III. módszer191
"Legyen-e büntetés, ha mégis...?"191
Szerződésszegés192
Ha a gyerek megszokta, hogy csak ő nyerhet194
A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konfliktusokban195
Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktusban198
Ki-ki a maga jogán198
Amikor csak az egyik szülő használja a III. módszert199
Lehet-e váltogatni a módszereket?201
Előfordul, hogy csődöt mond a III. módszer?202
Amit szeretnénk elkerülni: hogy gyerekeink felmondjanak nekünk203
Az értékrend205
Emberi jogok209
"Nem is taníthatom az értékrendemet?"209
A szülő mint modell210
A szülő mint szaktanácsadó211
"Elfogadni, amin nem változtathatok"212
Egy kis segítség, "hogy tudjam a különbséget..."214
Konfliktusmegelőzés - önmagunk, a szülők változásával216
Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben?218
Kié a gyerek?219
Tényleg szeretjük a gyerekeket - vagy csak bizonyosfajta gyerekeket?220
Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak...220
A házastársi kapcsolat elsődlegessége221
Lehet-e változtatni a szülők szemléletén?222
Gyerekeink sok-sok nevelőszülője225
CREDO - Hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról231
Függelék232
"Fülelj az érzésekre!" (gyakorlat)233
A meddő üzenet felismerése (gyakorlat)235
Küldj "én-üzenetet"! (gyakorlat)238
A tipikus közléssorompók hatása a gyerekre240
Néhány fogalom - ahogyan Gordon használja őket245
Kapcsolódó magyar nyelvű irodalom246

Dr. Thomas Gordon

Dr. Thomas Gordon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Thomas Gordon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem