1.054.486

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia (dedikált példány)

Az óvónői szakközépiskola II. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 280 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-4966-5
Megjegyzés: Kovásznai Kató szerző által dedikált példány. Tankönyvi szám: 58064.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A történelemben senki nem kezd mindent teljesen elölről. Minden nemzedék születésekor már készen találja létezésének bizonyos kiindulási feltételeit, a természeti, társadalmi és kulturális... Tovább

Előszó

A történelemben senki nem kezd mindent teljesen elölről. Minden nemzedék születésekor már készen találja létezésének bizonyos kiindulási feltételeit, a természeti, társadalmi és kulturális környezet adott fejlettségű állapotát. Ez a környezet sok vonatkozásban meghatározza és irányítja tevékenységét. Az előző generációk által felhalmozott és kifejlesztett termelőerők, ismeretek, kulturális értékek továbbadásáról a társadalom gondoskodik, hiszen ez fennmaradásának alapfeltétele. Barth, német szociológus és pedagógus meghatározásában. „A spártaiak állama nem az által plántálódott tovább, hogy gyerekek születtek, hanem az által, hogy ezeket a gyerekeket az előző generáció életfelfogására és életvitelére nevelték." Ebben az értelemben azt mondja Barth, „a nevelés a társadalom továbbplántálása".
A nevelés a társadalmi lét szükségszerű velejárója. Nevelésen értjük mindazoknak a fejlesztő hatásoknak az összességét, amelyek az embert formálva, alkalmassá teszik őt egyéni és társadalmi feladatainak megoldására.
Kétféle fejlesztő hatást különböztethetünk meg:
1. tervszerű tevékenység, amelyet a nevelési intézmények végeznek,
2. egyéb környezeti hatások, amelyek viselkedési, gondolkodási mintát adnak (család, baráti kör stb.). Vissza

Tartalom

Neveléselmélet (Nagy Hedvig) 3
A nevelés fogalma 5
A nevelés kialakulása, történeti változásai 6
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők 11
A nevelés célja és fő feladatai lg
A cél jelentősége a nevelőmunkában 18
A nevelés fő feladatai 22
A testi nevelés 33
A testi nevelés célja, feladatai és jelentősége 33
A testi nevelés feladatainak tartalma 34
Az erkölcsi nevelés 44
A kollektivizmus 57
A humanizmus 62
A családi életre nevelés 66
Szocialista hazafiság és internacionalizmus 73
A munkához, a társadalmi tulajdonhoz való szocialista viszony 80
A fegyelmezett emberi magatartás 84
Az igazság szeretete 88
Az értelmi nevelés 91
Az értelmi nevelés feladatai 92
Az óvodai értelmi nevelés feladatai és lehetőségei 96
Az értelmi nevelés és a beszédfejlesztés kapcsolata 110
Az esztétikai nevelés 112
Az esztétikai elsajátítás lényege 112
Az esztétikai nevelés ágazatai 116
Az esztétikai nevelés feladatai az óvodai nevelő-oktató munkában 121
A politechnikai nevelés 130
A nevelés módszerei 134
A módszer fogalma, sajátosságai 134
A módszerek jellemzői 138
A módszerek szerepe és alkalmazása az óvodai nevelésben 144
Az óvodai nevelés eszközei (Kovásznai Kató) 147
Bevezetés 149
A játék 150
1. A játék helye és hatása az óvodai nevelés folyamatában 150
Elméletek a játékról 150
A játék sokoldalú hatása a gyermek személyiségének fejlődésére 156
A jó játék kialakulásának feltételei 164
Az óvónő irányító tevékenysége 171
A család szerepe és feladatai a játék fejlesztésében 178
2. A játék fejlődése 183
A manipuláció 184
A gyakorló- és a szerepjáték megjelenése 185
A beszéd és a felnőttek tevékenységének hatása a játék fejlődésére 186
Szerepvállalás a játékban 188
A szerepjáték fejlődése az óvodai nevelés folyamatában 189
A gyerek megismerése és fejlesztése a játékban 193
3. Játékfajták 195
A gyakorlójáték 195
A szerepjáték 197
A dramatizálás 220
A bábozás 222
A barkácsolás 222
A konstruáló és építőjáték 225
A szabályjáték 226
A munka 232
1. Az óvodai munkára nevelés elvi kérdései 233
A játék és a munka kapcsolata, összehasonlítása, a gyermekmunka sajátosságai 233
A munka hatása a gyermek személyiségének fejlődésére 237
A munka feltételei és az óvónő szerepe a munka nevelő hatásának érvényesítésében 239
2. Munkafajták az óvodában 244
Önkiszolgáló tevékenységek 244
A közösségért végzett munka 247
Az oktatás 262
Az óvodai oktatás jellege és feladatai 262
A foglalkozások rendszere 268
Az óvodai oktatás megszervezése az egyes korcsoportokban 271
A nevelési eszközök összefüggése és az óvónő feladatai 276
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem