1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Piacgazdasági hatások, döntéshozatal

Kis- és középvállalkozások gazdasági tevékenységének elemzési lehetőségei statisztikai módszertani eszközökkel

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: KSH Könyvtár és Dokumentációs Szolgálat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 18 cm
ISBN: 963-2153-19-7
Megjegyzés: Angol nyelvű tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E dolgozat szerzője hosszú évekig készülődött kutatási eredményei összefoglalására. Eddigi munkája során a statisztikai módszerek alkalmazási lehetőségeit kutatta, hol az élethivatásának választott... Tovább

Előszó

E dolgozat szerzője hosszú évekig készülődött kutatási eredményei összefoglalására. Eddigi munkája során a statisztikai módszerek alkalmazási lehetőségeit kutatta, hol az élethivatásának választott felsőoktatásban, hol a gazdaság területén. Folyamatosan törekedett az elmélet és a gyakorlat összekapcsolására. Mindig olyan kérdések izgatták, hogy mikor és hol használják a tudományos eredményeket. A gazdasági folyamatok megismeréséhez elengedhetetlen a statisztikai módszertan és szemlélet, a módszerek felhasználhatóságát, pedig a gyakorlat igazolhatja vissza. A szerző azt vallja, hogy a kutatást nem kizárólag valamely kérlelhetetlen belső logika formálja, hanem alternatívákat kínál, stratégiai meggondolásokat tesz szükségessé, de végül egyéni döntésekre támaszkodik. Ilyen alapon végzett többirányú tevékenységének és kutatómunkájának szintetizálási igénye már régen megfogalmazódott és végül ebben a kötetben realizálódott. Hogy milyen sikerrel annak eldöntését az Olvasóra bízza.
A dolgozat egyben doktori disszertáció, mely a Miskolci Egyetem „Vállalkozás elmélet és gyakorlat" című doktori programja keretében készült. A program vezetője Dr. Nagy Aladár rektorhelyettes tanszékvezető egyetemi tanár, a közgazdaságtudomány doktora. A doktori értekezést Dr. Szakály Dezső kandidátus, tanszékvezető egyetemi docens és Belyó Pál Ph.D az ECOSTAT igazgatója bírálta el és pozitív opponensi véleménnyel értékelte.
A szerző köszönetet mond mindazoknak, akik munkájában segítették. Mindenekelőtt tudományos vezetőjének Dr. Besenyei Lajos, a Miskolci Egyetem rektor tanszékvezető egyetemi tanárának, a közgazdaságtudomány kandidátusának, valamint a Pénzügyi és Számviteli Főiskola Matematika-Statisztika Tanszék munkatársainak, kollégáinak és barátainak. Végül megköszöni családja türelmét, kitartását és biztatását. Vissza

Tartalom

Előszó 15
Bevezetés 19
1. A kis- és középvállalkozások gazdasági elemzésének elméleti háttere 21
1.1 A piacgazdaság működésének gazdaságelméleti megközelítése 21
1.1.1 A racionális viselkedés 22
1.1.2 A racionális várakozások hipotézise 23
1.1.3 A "korlátozott" racionalitás elve 24
1.1.4 A bizonytalanság beépülése a döntésekbe 24
1.2 A vállalkozások döntéseit befolyásoló körülmények 28
1.2.1 Döntés bizonyossági helyzetben 28
1.2.2 Döntés bizonytalan körülmények között 29
1.2.3 Döntés kockázat esetén 29
1.2.4 Döntés konfliktushelyzetben 30
1.2.5 A döntés-előkészítés, információgyűjtés 30
1.2.6 Döntéstámogatási lehetőségek a variációk kialakításában 34
1.2.6.1 Intuitív módszerek 35
1.2.6.2 Kauzális módszerek 40
1.2.6.3 Kombinált típusú eljárások 40
1.2.6.4 Mesterséges intelligencia 41
1.2.7 A variációk értékelése 46
1.2.8 A modellezés szerepe a döntés-előkészítésben 48
2. Stratégiai management a piacgazdasági hatások között 56
2.1 A jó stratégia alapkövei 57
2.2 A jó stratégia meghatározói a vezetők 58
2.3 A stratégia dimenziója az idő 58
2.3.1 Az időtényező meghatározó szerepe 59
2.3.2 Időhorizontok a vállalati stratégiában 59
2.3.3 Az üzleti előrejelzések stratégiai szerepe 63
2.3.3.1 A kis- és középvállalkozások tevékenységének előrejelzése 64
2.3.3.2 Előrejelzési módszerek 69
2.3.3.3 Az üzleti előrejelzések megbízhatóságának néhány kérdése 72
3. A kis- és középvállalkozások fejlesztési stratégiái 79
3.1 Nemzetközi kitekintés 81
3.1.1 Az Európai Unió gyakorlata 81
3.1.2 A kisvállalkozások meghatározása az USA-ban 84
3.1.3 A kisvállalkozások az európai OECD országokban 87
3.1.4 A fogalmi meghatározások tanulságai 88
3.2 A kis- és középvállalkozások fejlesztésének szükségessége Magyarországon 91
3.2.1 Integrációs nehézségek 91
3.2.2 Kormányzati stratégiák 98
4. Kis- és középvállalkozások gazdálkodása 101
4.1 Költséggazdálkodás elemzéséhez szükséges információk 102
4 2 A kis- és középvállalkozások gazdasági tevékenységének eredményessége 105
4.3 A kis- és középvállalkozások helyzetének megítélése 111
4.4 A vállalkozási tevékenység gazdasági elemzése 112
4.4.1 A vállalkozások vagyoni helyzetének elemzése 115
4.4.2 A vállalkozások pénzügyi-likviditási helyzetének átfogó elemzése 118
4.4.3 A vállalkozások jövedelmi helyzetének átfogó elemzése 123
4.4.4 További elemzési lehetőségek 127
5. A controlling szemlélet és módszer szerepe a kis- és középvállalkozásoknál 133
5.1 A controlling alkalmazása a kis- és középvállalkozásoknál 134
5.2 A controlling feladatai 135
5.3 A controlling funkciói 138
5.3.1 A controlling információs rendszere 138
5.3.2 A controlling funkciókat kiszolgáló eszközrendszer 138
5.4 A számvitel és a controlling kapcsolata 142
Végső következtetések 145
Összefoglalás 147
Summary 149
Irodalomjegyzék 151
Függelék 163

Sándorné dr. Kriszt Éva

Sándorné dr. Kriszt Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sándorné dr. Kriszt Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Piacgazdasági hatások, döntéshozatal Piacgazdasági hatások, döntéshozatal Piacgazdasági hatások, döntéshozatal

A borító kissé kopottas, a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Piacgazdasági hatások, döntéshozatal
Állapot:
2.640 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba