1.055.340

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programterv az óvodai testneveléshez

Szerző
Lektor

Kiadó: Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola
Kiadás helye: Szarvas
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 76 oldal
Sorozatcím: Brunszvik Teréz Óvóképző Főiskola Programfüzete
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
BEVEZETÉS
Az oktatási rendszer minden szintjének megújulását szorgalmazó társadalmunkban a felnövekvő nemzedék nevelésének korszerűsítésére több elképzelés és program született a... Tovább

Előszó

Részlet:
BEVEZETÉS
Az oktatási rendszer minden szintjének megújulását szorgalmazó társadalmunkban a felnövekvő nemzedék nevelésének korszerűsítésére több elképzelés és program született a közelmúltban.
Az óvodai nevelés korszerűsítésére irányuló koncepciókban kiemelt helyen szerepelnek a tevékenységközpontú, képességfejlesztő, gyermekekre szabott nevelési elvek. Ezeknek az elgondolásoknak a nevelés gyakorlatában történő mielőbbi térhódításához szeretnénk hozzájárulni egy, az óvodai testnevelésben alkalmazható képességfejlesztő program kidolgozásával. Szándékunk a nevelés tervezésének tudatosságát, tervszerűségét korszerűsíteni azáltal, hogy az óvodapedagógusok mindennapi gyakorlati tevékenységéhez egyre közelebb kerüljenek és beépüljenek a kutatások során nyert megállapítások, amelyek széleskörű, tudományos igénnyel végzett vizsgálatok eredményeiként bizonyítást nyertek. Véleményünk, hogy a pedagógiai, pszichológiai és szakmódszertani kutatások eredményeinek gyakorlati alkalmazásával, továbbá a méréses módszerek helyének és szerepének megtalálásával a pedagógiai gyakorlatban jelentős minőségi változás következhet be. Ehhez azonban a nevelés jelenlegi gyakorlatának átértékelése szükséges és indokolt, egy működőképes pedagógiai hatásrendszer megteremtése szellemében. Mint ismeretes, hogy a képességek bonyolult pszichikai képződmények, ezáltal nehezen megismerhetők. Azonban a tevékenység minőségével jellemezhetők, hozzáférhetők. A motoros képességek mindenkori fejlettsége is a mozgástevékenység alkotó elemeinek feltárása és megismerése által válik számbavehetővé, mérhetővé. Ennek ismeretében viszont megalapozottan megtervezhető a különböző életkorokban a nevelés fejlesztés egyéni üteme. Mivel a motoros képességek aktuális szintje és fejlődése viszonylag könnyen mérhető, így e fejlesztő program alkotó módon történő alkalmazását javasoljuk mindazoknak az óvodapedagógusoknak, akik csatlakozni kívánnak a megújulást kereső nevelési koncepciók valamelyikéhez, amelyben a tevékenységközpontú, a képességek optimális kibontakoztatására irányuló, az egyéni fejlődésbeli különbségeket is figyelembe vevő nevelési gyakorlat megvalósítására törekszenek. A társadalom politikai, gazdasági arculatának változásaitól független, mindig időszerű nevelési cél, hogy fizikailag jól fejlett, testileg-lelkileg egészséges gyermekeket neveljünk. A testmozgás a gyermekek számára éltető elem, ezért életmódjuk tervezésébe, szervezésébe rendszerességgel építsük be az óvodai nevelő munka gyakorlatába. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem