1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia szöveggyűjtemény óvodapedagógus hallgatóknak

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Trezor Könyv- és Lapkiadó, Terjesztő Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 388 oldal
Sorozatcím: Felsőoktatási tankönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9088-58-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. További szerzők a tartalomjegyzékben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Előszó
Szöveggyűjteményünk a Budapesti Tanítóképző Főiskola óvodapedagógus szakának pszichológia tantárgyi programjához készült. Az alábbi témakörökben kínál kiegészítő irodalmat:
- Bevezetés a... Tovább

Előszó


Előszó
Szöveggyűjteményünk a Budapesti Tanítóképző Főiskola óvodapedagógus szakának pszichológia tantárgyi programjához készült. Az alábbi témakörökben kínál kiegészítő irodalmat:
- Bevezetés a pszichológiába
- A személyiség fejlődése és alakulása
- Pedagógiai pszichológia
A kötetben olvasható írásokat az elmúlt években kiegészítő irodalomként ajánlottuk az óvodapedagógus hallgatóknak önálló vagy szemináriumi feldolgozásra. Úgy gondoltuk, hasznos lenne, ha a több forrásból származó írásokat egy kötetben vehetnék kézbe. Összeállításunkat oktatási segédletnek szánjuk az elméleti anyaghoz, nem volt célunk a négy félév teljes anyagát lefedni.
Az első témakör feldolgozásához Atkinson, R. L. et al: Pszichológia és Bernáth László - Révész György (szerk.): A pszichológia alapjai könyvek mellé szöveggyűjteményünkben két szociálpszichológiai témájú írást ajánlunk, amelyekben a társas megismerés és a csoportműködés törvényszerűségeiről olvashatnak összefoglalót.
A második témakör törzsanyagát Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan könyve képezi. Az alapirodalom kiegészítéseként olyan írások kerültek be válogatásunkba, amelyek gyermekmegfigyelések, újabb kutatások — pedagógiai szempontból is tanulságos — eredményeit írják le, vagy egy-egy fejlődés-lélektani jelenség kevéssé ismert, új szempontú megközelítésével hatnak szemléletformáló erővel. Arra törekedtünk, hogy a hallgatóknak segítséget adjunk a fejlődés alaposabb tanulmányozásához, különös tekintettel az anya-gyermek kapcsolat alakulására, a mozgásfejlődésre, a beszédfejlődésre; az éntudat, az érzelmek és a szociális tanulás vonatkozásaira.
A harmadik témakör alapirodalma Ranschburg Jenő: Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban könyve. Kiegészítésünk olyan témák feldolgozását segíti, mint az ösztönök nevelése, a család, a nevelői attitűdök és a pedagógus személyisége.
A kötet az alapirodalom kiegészítése, ezért aránytalan benne az egyes témakörök, kérdések terjedelme. Vissza

Tartalom


Tartalom
Előszó 7
Bevezetés a pszichológiába 9
Társas megismerés
Szabó Eva • A szociális megismerés alapjelenségei: a személypercepció és az attribúció 11
Csoportok működése Szabó Eva • A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai 28
A személyiség fejlődése és alakulása 47 A fejlődés alapkérdései
Bernáth László - Solymosi Katalin • A fejlődés meghatározó tényezői és
elméletei 49 Michael Colé - Sheila R. Colé • A gén-környezet kölcsönhatások
szemléltetése 68 Korai fejlődés
Andrek Andrea • A kompetens magzat 70
Desmond Morris • Hogyan jön világra a baba? 90
Hermann Imre • A megkapaszkodás ösztöne az embernél 94 Anya-gyermek kapcsolat
Pulay Klára • A kötődésről és az anya hiányáról 101
A kötődés mérése. Ainsworth idegen helyzet kísérlete 119
Ranschburg Jenő • A kommunikáció kezdetei . 121 Mozgásfejlődés
Jean A. Ayres • A szenzoros integráció és a gyermek 127
Selma H. Fraiberg • Az első másfél év 139
Gósy Mária • Az irányfelismerés fejlesztése és a kezesség kialakítása 145
Éntudat, énkép fejlődése
Kósa Éva • Az éntudat és az énkép kialakulásának kezdetei 148
Henri Wallon • A „felcserélhető személyiségek" szakasza 154
Popper Péter • Az énkép és az énerők fejlődése a szociális tanulás során 159
Ranschburg Jenő • A nemi szerep kialakulása 164
Beszédfejlődés
Gósy Mária • A gyermek beszédészlelésének és beszédmegértésének fejlődése 176
Szocializáció, szociális tanulás Kosa Éva • Szociális tanulás — szociális kogníció, társas-kognitív fejlődés 183 Keményné Pálffy Katalin • A szociális tanulás 189
Keményné Pálffy Katalin • Az önkontroll kialakulása. Frusztráció és
tolerancia 197
Vajda Zsuzsanna • Korlátozás és büntetés 200
Erkölcsi fejlődés
Ranschburg Jenő • Az erkölcs alakulása és fejlődése 204
Az érzelmek alakulása Ranschburg Jenő • Félelem, szorongás 212
Popper Péter • A gyermekkori félelmek keletkezéséről 222
Popper Péter • A gyermek agresszív viselkedésének néhány kiváltó okáról 227 Gyermekrajzok
Kárpáti Andrea • A firkák felfedezése 230
Óvoda-iskola átmenet
V. Binét Ágnes • A személyiség fejlődése kisiskolás kortól a serdülésig 248
Pedagógiai pszichológia 263
Ösztönnevelés
Hermann Alice • Az ösztönök megnevelése , 265
Speciális nevelési szükséglet
Pálhegyi Ferenc • Stigmatizáció és fogyatékosság 295
Család
Vajda Zsuzsanna • A fejlődési aspektus — családi életciklusok 307
Vajda Zsuzsanna • A testvérek 311
Vajda Zsuzsanna • Válsághelyzetek a gyermekek életében 317
Hermann Erzsébet - Berlin Iván • Család és betegség 327
Bruno Bettelheim • Mágikus jelentőségű napok 348
Nevelői attitűd
Kosa Eva • Szocializáció 359
Pedagógus
Telkes József • Pedagógusok mentálhigiénéje. Az önsegítő-támogató csoport 366
Irodalomjegyzék 377
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem