A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai tervezés és vezetés

Szerző

Kiadó: "Leadership" Vezetés- és Szervezetfejlesztési és Tanulást Segítő Kft.
Kiadás helye: Sopron-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 123 oldal
Sorozatcím: Vezetési szakkönyvsorozat
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 19 cm
ISBN: 963-04-3512-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Csath Magdolna a közgazdaságtudományok doktora. Öt évig az USA-ban, egy évig Nagy-Britanniában tanított vállalati és nemzetközi stratégiát, valamint az "Európai vállalat és társadalom" című tárgyat. Ezekben a témákban kutatásokat és szaktanácsadást is folytatott. 41 publikációja jelent meg, ebből 21 az USA-ban, Ausztriában és Nagy-Britanniában. Tagja hat nemzetközi lap szerkesztőbizottságának. A "The Journal of Strategic Change" című John Wiley kiadású szaklapnak az egyik szakmai igazgatója és a lap "Central and Eastern European Corner" című rovatának szerkesztője. Három nemzetközi konferenciát szervezett Magyarországon, legutóbbit 1992-ben Sopronban "Managing Change" címmel. Tagja a Közép- és Kelet-Európa helyzetével és jövőjével foglalkozó a Világ Jövője Társaság (World Future Society) által létrehozott kutatócsoportnak. 1990-ben a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó gondozásában jelent meg "Stratégiai Vezetés és Vállalkozás" című könyve.

Tartalom

'1. Mi a stratégia? 9
1.1 A stratégia szintjei (Levels of Strategy) 10
1.2. A stratégiai szintek és a változtatás 13
2. A stratégiai tervezés folyamata 16
2.1 Jövőkép (Vision), misszió (Mission), értékek (Values) 17
2.2 Az üzleti tevékenység középpontjai (Business Focus) 20
2.3 Stratégiai célok (Strategic Objectives) 22
2.4 Környezeti és társadalmi felelősség 24
3. A stratégia elemzési módszerei 26
3.1 A SWOT módszer elemei és helye a stratégiai tervezési folyamatban 26
3.2 A vállalati környezet elemzése 27
3.3 A makrokörnyezet elemzése 29
4. A mikrokörnyezet elemzése 33
4.1 Porter "5 versenyerő" modellje 33
4.2 Stratégiai csoport elemzés 37
4.3 Versenytárselemzés 39
4.4 Életgörbe modell 40
4.5 Kulcsfontosságú sikertényezők (Key Success Factors) 43
5. Diagnosztika 44
5.1 Erőforrás elemzés 45
5.2 A vállalati kultúra 46
5.3 A képességek 52
6. Stratégiai akciók 55
6.1 A stratégiai akciók típusai 55
6.2 Akció-tervezés és ütemezés 58
7. A stratégia alkotás a vállalat kora függvényében 61
7.1 Induló vállalatok stratégiája 61
7. 2. A megállapodott vállalatok esete: stratégia a megújulás szolgálatában 65
7. 3 Portfolió módszerek 68
8. A stratégia megvalósítása 74
8. 1 Szervezetek 75
8. 2 Humán erőforrások és tudás 79
8. 3 A vezetés szerepe 82
8.4 A minőség, mint vezetési filozófia 85
8, 5 Információtechnológia és a "Just-in time" (JIT) vezetési rendszer 92
8. 6 Funkcionális stratégiák 95
9. Stratégiai szövetségek 97
9.1 Közös vállalkozások 97
9. 2 Közös vállalkozás külföldi partnerrel 101
10. Összefoglalás és következtetések 103
Melléklet
A könyv témakörébe tartozó gyakran használt angol szavak és fogalmak fordítása, illetve
értelmezése. 104
Ábrák 121
Irodalomjegyzék 123

Csath Magdolna

Csath Magdolna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csath Magdolna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem