A matematikatanítás korszerűsítése | |
Nemzetközi Matematikaoktatási Szimpózium | 5 |
Szendrei: Új irányok a matematika tanításában | 9 |
Szendrei: Az általános iskolai matematika új tanterv-tervezete | 15 |
OPI: Az általános iskola 1-8. o. matematika tantervi vázlata | 18 |
Rényi Alfréd: A matematika és a társadalom | 23 |
B. V. Gnegyenko: A matematikaoktatás távlatai | 28 |
Surányi: A matematikatanítás korszerűsítésének néhány alapelve | 31 |
Varga T.: Mi a komplex módszer? | 34 |
Varga T.: Induláshoz | 37 |
Vélemények a korszerűsítés kérdéseiről | 41 |
A matematikatanítás módszertani kérdései | |
A. A. Sztoljár: Hagyományos módszerek | 57 |
A. A. Sztoljár: A matematikai tevékenység tanítása | 69 |
A. A. Sztoljár: A matematika nyelve és a tanítás nyelve | 76 |
A. A. Sztoljár: A logikai szigorúságról a matematika tan.-ban | 80 |
A. A. Sztoljár: Következtetések szillogisztikus formái a geometriai tételek bizonyításában | 83 |
Kárteszi: A geometriatanítás koncepciója | 87 |
Peller József: A számfogalom fejlesztésének szintjei az oktatási gyakorlatban | 92 |
A. A. Sztoljár: A halmazelméleti fogalmak kialakítása az alsó tagozatos tanulóknál | 99 |
Cser Andor: A relációk | 111 |
Nagyné-Csőke: A reláció fogalmának kialakítása a felső tagozatban | 121 |
Willi Walser: Valószínűségszámítás elemei | 125 |
A matematikatanítás pedagógiai, pszichológiai kérdései | |
R. Gal: Hol tart a pedagógia? Bevezetés a kísérletezésbe | 139 |
Pólya: Hogyan oldjunk meg feladatokat? A tanár beállítottsága. A tanárok tízparancsolata | 142 |
Suydam, M. N.: A matematikatanítás forradalma | 149 |
Dienes Zoltán: A matematikatanulás egyik elmélete | 153 |
Walter R. Fuchs: A "new math"-ot gyerekjátékban fedezték fel | 157 |
Varga T.: A kivételesek vannak többen | 163 |
J. Piaget: Az intelligencia születése | 170 |
Z. Pietrasinski: A kulturált gondolkodás néhány eleme | 173 |
E. Fischbein: A korszerű matematikaoktatás pszichológiai problémái | 174 |
R. R. Skemp: A matematika tanulás átfogó elmélete alapjául szolgáló hipotézisek | 182 |
Függelék | |
Maróti Gy.: Arithmetica | 191 |
1905-ös matematikai tanterv kivonata | 195 |
Nagy József: Alapműveleti számolási készségek | 199 |
Terényi Lajos: Programok jóságának jelzése | 202 |
A munkaeszközökről | 206 |
Tizenöt matematikaműsor - két magnótekercsen | 211 |
Matematikai filmjegyzék | 212 |
Iskolatelevízió matematika műsoranyaga | 213 |
Szakköri füzetek | 214 |
Kiegészítő tanterv és utasítás | 214 |
Időrendes folyóiratcikk-jegyzék a korszerűsítéshez | 216 |
Didaktikai olvasmánygyűjtemény tartalomjegyzéke | 217 |
Óvodai matematikai nevelési program | 218 |
Tanítási tervezet: "Elvétel leltárakból átváltással" | 219 |
G. Matthews: A gyermek matematikai fogalmainak egymásraépülése (táblázat) | 231 |
Kiss Á.: Pszichológiai fejlődés és értékrendszer | 235 |
Kiss Á.: A tanulási eszközök négy nemzedéke (táblázat) | 236 |