1.054.268

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítható-e az ember?

Tanári segédkönyv

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Dinasztia Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 59 oldal
Sorozatcím: PSZM Projekt
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7698-67-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nyolc kérdés az embertanról
1. Mi az embertan?
Egy új tantárgy, amelyet kísérleti jelleggel sikerrel tanítottak és tanítanak már általános, középiskolákban és pedagógusképző főiskolákon.
2.... Tovább

Előszó

Nyolc kérdés az embertanról
1. Mi az embertan?
Egy új tantárgy, amelyet kísérleti jelleggel sikerrel tanítottak és tanítanak már általános, középiskolákban és pedagógusképző főiskolákon.
2. Miért éppen embertan?
A tudományok a valóság elemzése során, az ismereteket keresve egyre jobban feldarabolják a világot. S miközben egyre többet tudunk meg az emberről, mégis elveszett a legfontosabb: maga az ember. Mint egy valamikor együttállt mozaikkép szétszóródott darabjai, úgy vannak bennünk jelen az emberről és a világról szerzett ismeretek töredékei. Rendkívül fontos lenne, hogy minél többet megtudva, megismerve magunkról-magunkból, társainkról-társainkból, más emberekről-emberekből és kultúrákból, újra összeálljon ez a kép. Vannak egészen alapvető kérdések, melyeket egy gyermek önkéntelenül is feltesz magának. Ki vagyok én? Miért élek? Miben remélhetek? Ki a másik? Mi a helyünk a világban, mi tehát a helyes viselkedés benne?
Az embertan segíthet a válaszkeresésben.
3. Kik foglalkoznak vele?
Általános, közép- és főiskolai tanárok, egyetemi oktatók, lelkészek, népművelők és óvónők. Rendszeresen összejönnek tapasztalatcserére, önképzésre az embertan-műhelyben Budapesten és már egyre több vidéki városban is.
4. Lesz az embertannak nevelő hatása?
Ez a célunk és eredményességét az eddigi tapasztalatok egyértelműen igazolni látszanak. Miközben előre haladunk az anyagban, a diákjaink számára az adott időpontban legégetőbb, legfontosabb kérdéseket kell kipuhatolnunk. így a közös játékba és beszélgetésekbe nemcsak gondolataikat adják, hanem saját magukat is. Ha ezen az úton haladunk, a másik ember a témák kibontásakor nem eszköz lesz, hanem cél, hiszen éppen őrá van szükségünk. Így fontossá is válunk egymás számára. És közben a talán legszámottevőbb: morális érzékenységünk fejlődik. Ily módon egyben erkölcsi életük biztonságát segítjük, s a rájuk váró veszélyektől is igyekszünk megóvni őket. Vissza

Tartalom

Előszó 3
1. Bevezetés 7
1.1 Az embertan története, tárgya. Az előzmények és a Műhely 7
1.2 Az embertan filozófiája 8
1.3 Az embertan módszere 9
1.4 Miért éppen a múltban járunk? 11
2. Projektek 14
2.1 Projekt: Kötetlen beszélgetés: mi az embertan 14
2.2Projekt: Ember - de mettől? 15
2.2.1 Az altamirai barlang 15
2.2.2 Mikor és hogyan lett az ember? 17
2.3 Projekt: Harmónia és mindennapi élet az ókori görögöknél 20
2.3.1 Miért éppen a görögök? 20
2.3.2 Hogy öltözködtek a görög emberek? Hasonlítottak-e ránk? 22
2.3.3 Vannak-e jellemzően „ógörög színek"? 23
2.3.4 Varrjunk khitónt! 24
2.3.5 Mutasd meg hol laksz, megmondom ki vagy! 24
2.3.6 Jellegzetes görög tárgyak 25
2.3.7 Az agórán 27
2.3.8 Kedvenc ételeink is beszélnek rólunk! 28
2.3.9 Színház 29
2.3.10 Olimpia 30
2.3.11 Egészség, orvoslás, kalokagathia 31
2.4 Projekt: Kultúra és hagyomány 33
2.4.1 Cselvetésre ravaszság a válasz 33
2.4.2 A kitartás gyümölcse - japán mese 34
2.4.3 Varázslás 35
2.4.4 Sámánok, varázslók 39
2.5 Kik a magyarok és miért ilyenek? „Azért élünk a Földön, hogy otthon legyünk benne!" 41
2.5.1 Hol, s hogyan éltek elődeink? 42
2.5.2 Milyenek voltak az ősmagyarok? 42
2.5.3 A lakásról 43
2.5.4 Mi a hagyomány? 46
2.5.5 Vannak-e magyar csillagképek? 47
2.5.6 A magyar mesehős és a táltos ló 47
2.5.7 „Az égig érő fa" 49
2.5.8 A kimondott szó hatalma 50
2.5.9 Őseink mindennapjairól 52
2.6 Néhány további projekt-ötlet A kalandkereső ember 54
3. Függelék 55
A fóti ógörög nap (Ismertetés) 55

Kuslits Katalin

Kuslits Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kuslits Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem