1.055.577

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítók az anyanyelvi nevelésről 1.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1984 őszén kezdtem meg az alsó tagozatos anyanyelvi nevelés időszerű kérdéseit vizsgáló tanfolyam vezetését Kecskeméten a Megyei Pedagógiai Intézet kérésére. Úgy vállaltam a foglalkozások... Tovább

Előszó

1984 őszén kezdtem meg az alsó tagozatos anyanyelvi nevelés időszerű kérdéseit vizsgáló tanfolyam vezetését Kecskeméten a Megyei Pedagógiai Intézet kérésére. Úgy vállaltam a foglalkozások vezetését, hogy kikötöttem: a foglalkozásokat előzze meg a témakörbe vágó bemutató tanítás. A bemutatót tartó tanító kiválasztását az Intézetre, illetve a tanfolyamvezetőre bíztam. Meggyőződésem volt ugyanis, hogy bemutató tanítás előtt mindenkivel szót tudok érteni, s közös gondolkodásunk eredményeként a tanítás minden szónál pontosabban bizonyítja: az új feladatok megtervezésére, a tanulók motivált munkáltatására mindenki képes, ha erre a feladatra szakmai hozzáértéssel felkészül. Elképzelésem bebizonyosodott.
1985-ben a meglehetősen nagy érdeklődés miatt Kecskeméten és Kiskunfélegyházán párhuzamosan vezettem újabb nyolc foglalkozásból álló tanfolyamokat. Kiskunfélegyházán is minden bemutató tanítást vállaló, végző tanító bizonyította elgondolásom igazát. Szívesen, de nagy fáradsággal vittem végig a két tanfolyamot az 1985/86-os tanévben. Csupán az erőm, nem a kedvem miatt történt, hogy 1986 őszén már csak Kecskeméten folytattam tovább e munkát. Vissza

Tartalom

I. BESZÉDFEJLESZTÉS
Horti Sándorné: A beszédgátlással küzdő tanulók motiválási lehetőségei (Tiszaalpár) 4
Szirtes Józsefné: Beszédfejlesztés és kommunikációs nevelés bábbal (Kecskemét) 12
Csősz Zsigmondné: A beszéltetés lehetőségei 3-4. osztályban (Kecskemét, Katonatelep) 18
Borsos Ferencné: Beszédfejlesztés 4. osztályban egy anyanyelvi óra tevékenységrendszerében (Kecskemét) 24
II. ÍRÁS - HELYES EJTÉS - HELYESÍRÁS
Banos Ilona: Az íráskészség és a helyesírás együttes fejlesztése 1. osztályban másoláskor (Kecskemét) 33
Báthory Judit: A helyes ejtés-tanítás szerepe a helyesírás alapozásában első osztályban (Kecskemét) 41
Vékony Attiláné: Helyesírás-tanítás helyes ejtés-tanítással a taneszközrendszer segítségével 2. osztályban (Kiskunfélegyháza) 47
III. OLVASÁS - SZÖVEGÉRTÉS FEJLESZTÉSE 1. OSZTÁLYBAN
Bársony Balázsné: A helyes ejtés-tanítás és az olvasás-tanítás összefüggései az 1. osztályban (Tiszakécske) 54
Zöldi-Kovács Jánosné: Szövegértési nehézségekkel küzdő gyermekek fejlődését szolgáló eljárások és önállóan tervezett eszközök az 1. osztályos olvasásfejlesztéshez (Kecskemét) 60
Kordé Antalné: 1. osztályos komplex anyanyelvi órák leírása és rövid elemzése (Kiskunfélegyháza) 71
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem