1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítsd gyermeked önfegyelemre!

A "kézi vezérlés" helyett - otthon és az iskolában

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Assertiv Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 310 oldal
Sorozatcím: Gordon Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-85648-6-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

P.E.T. - A szülői hatékonyság fejlesztése című nagy sikerű könyvében Thomas Gordon a szülő-gyermek kapcsolat új értelmezését, és e "filozófia" gyakorlati készségtárát adta kezünkbe. Gyakran hallom P.E.T.-csoportot végzett szülőktől, hogy mindez olyan "gömbölyű", hogy szinte nem akard problémájuk, melyet "gondosan" fel ne dolgozhatnának.
A szerző most a szülőket és a tanárokat naponta foglalkoztató kérdést járja körül: a fegyelmezést. Miért nem válik be a hagyományos fegyelmezése a családokban és az iskolákban? Hogyan hathatunk mégis gyermekeink viselkedésére?
Dr. Gordon vizsgálati eredmények, pszichológusi tapasztalatok és saját családi élményei alapján elveti a büntetés és a hatalom bevetését. Mindezzel újabb problémákat idézünk elő - a lázadástól kezdve a depresszióig -, ideje hát más alternatíva után nézni; ajánlja a szerző. Lerombolja azokat a mítoszokat is, melyek a jutalmazás és a büntetés rendszerei körül alakultak ki. Akadhatnak, akik nem értenek egyet Dr. Gordonnal, de... Tovább

Fülszöveg

P.E.T. - A szülői hatékonyság fejlesztése című nagy sikerű könyvében Thomas Gordon a szülő-gyermek kapcsolat új értelmezését, és e "filozófia" gyakorlati készségtárát adta kezünkbe. Gyakran hallom P.E.T.-csoportot végzett szülőktől, hogy mindez olyan "gömbölyű", hogy szinte nem akard problémájuk, melyet "gondosan" fel ne dolgozhatnának.
A szerző most a szülőket és a tanárokat naponta foglalkoztató kérdést járja körül: a fegyelmezést. Miért nem válik be a hagyományos fegyelmezése a családokban és az iskolákban? Hogyan hathatunk mégis gyermekeink viselkedésére?
Dr. Gordon vizsgálati eredmények, pszichológusi tapasztalatok és saját családi élményei alapján elveti a büntetés és a hatalom bevetését. Mindezzel újabb problémákat idézünk elő - a lázadástól kezdve a depresszióig -, ideje hát más alternatíva után nézni; ajánlja a szerző. Lerombolja azokat a mítoszokat is, melyek a jutalmazás és a büntetés rendszerei körül alakultak ki. Akadhatnak, akik nem értenek egyet Dr. Gordonnal, de azok a szülők és tanárok, akiket már megkeserített a "kemény kéz" vagy a "szigorú szerete" elvének kudarca, örömmel fogadják majd érveit és javaslatait. Kiderül, hogy nem csak a szigorúság és az engedékenység közül választhatunk. Van itt egy harmadik megközelítés, mely mind a felnőtt, mind ag yerek számára az igényeket kielégítő megoldásokkal és megegyezéssel végződik. Hatására a gyerekekben kialakul az önfegyelem, a felelősségérzet, az együttműködés és a mások iránti figyelmesség mérhetetlenül fontos készsége. Megnő a gyerekek önbizalma is, mely alapfeltétele a szellemi egészségnek és a tanulási sikereknek.
Ez a könyv nem csak a fegyelmezéssel kapcsolatos nézeteinket alakítja, de bizonyára megváltoztatja a gyerekekhez fűződő viszonyunkat is - mindannyiunk előnyére. Vissza

Tartalom

Bevezetés: Vita a fegyelmezésről 1
I. rész Mi a fegyelmezés? 19
1. fejezet A fogalmak meghatározása és a jelentések tisztázása 21
A főnév és az ige
Tanítás és irányítás
A ránk kényszerített fegyelem és az önfegyelem
Vita a korlátokról
Szigorú legyek vagy engedékeny?
A tekintély szó jelentései
A "jó szándékú hatalom" mítosza
2. fejezet A hagyományos jutalmazás-büntetés megközelítés 41
Honnan az irányítók hatalma?
Hogyan kellene működnie a jutalmazásnak?
Hogyan kellene működnie a büntetésnek?
A jutalmazással és büntetéssel való irányítás feltételei
A külső és a belső irányítás összehasonlítása
3. fejezet Miért nem működik a jutalmazás? 57
A jutalmazással való irányítás technológiája
A jutalmazás buktatói
A dicséret alaposabb elemzése
A dicséret hatékony alternatívái
4. fejezet A büntetés hiányosságai és veszélyei 87
Csak a szakszerű büntetés működik
„Az enyhe büntetés elfogadható"
A súlyos büntetés kockázatai
Ha nincs otthon a macska...
Hogyan gerjeszt a büntetés agresszivitást és erőszakot?
A szülők elkerülhetetlenül kifogynak a büntetésekből
Az irányító hatalmának ára van
5. fejezet Mi a gyerekek valódi reakciója az irányításra? 109
A gyerekek által használt védekező mechanizmusok
Megtorló erőszak az irányítók ellen
Amikor a gyerekek „fölmondanak" szüleiknek
A bűnözői magatartás magvának elvetése
A fiatalkorúak bíróságának kudarca
Figyelmeztetés: a büntetés káros az egészségre!
A „repülés" és a „kikapcsolás"
Amikor az irányító elveszíti befolyását
Engedelmes gyerekeket akarunk?
A gyerekek fegyelmezésének alternatívái 135
Erőszakmentes módszerek a gyerekek viselkedésének megváltoztatására 137
A gyerekek igazából nem rosszalkodnak
„Kié" a probléma?
7. lehetőség: Találjuk ki, mire van szüksége a gyereknek
2. lehetőség: Kössünk üzletet!
3. lehetőség: A környezet módosítása
4. lehetőség: A konfrontáló én-üzenet
5. lehetőség: A megelőző én-üzenet
6. lehetőség: Ha ellenállásba ütközünk, váltsunk eszközt!
7. lehetőség: Problémamegoldás
8. lehetőség: Ha dühösek vagyunk, találjuk meg az elsődleges érzést.
Hogyan változtatják meg az én-üzenetek a feladót?
Új utak a család és az osztály irányításában 179
Az együttműködő irányítás
A csoportoknak szabályok kellenek
A problémamegoldás folyamatának hat lépése
Konfliktusmegoldás: a vereségmentes módszer
Mi történik, ha az értékek ütköznek?
Hogyan segítsünk a gyerekeknek megoldani saját problémájukat? 213
Hogyan segítsük hozzá a gyerekeket, hogy végigjárják a problémamegoldás
folyamatát?
Az elnemfogadás nyelve
A segítségnyújtás alapfeltétele: az elfogadás
Hogyan mutassuk ki elfogadásunkat?
Az értő figyelem: a mindentudó készség 241
Közvetítés a gyerek-gyerek konfliktusban
A jó csoportviták biztosítása
Meghittebb viszony a tanár és a diákok között
A segítő készségek tanítását támogató tudományos eredmények
A segítő készségek megtanulásából származó további előnyök
Miért nem mondanak le a felnőttek a gyerekek fegyelmezéséről? 257
A gyerekek „elkényeztetésének" tétele
Az a hiedelem, hogy a gyerekek eredendően rosszak
Vagy-vagy gondolkodás a felnőtt-gyerek konfliktusokról
A büntető fegyelmezés bibliai védelme
Az engedékenység mítosza
Berzenkedés a demokratikus vezetés ellen
Nem kell minket képezni!
A változás réme az amerikai családban
A változások ellenzése az iskolákban
Hogyan táplálja a demokratikus légkör a testi és a lelki egészséget? 283
Irodalom 301
Ajánlott irodalom 309

Dr. Thomas Gordon

Dr. Thomas Gordon műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Thomas Gordon könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem