1.054.443

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a foglalkoztató iskolai nevelés köréből

Kézirat/(Szemelvénygyűjtemény)/Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 187 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 8. változatlan kiadás. Megjelent 334 példányban, 9 fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A főiskolai kerettanterv az imbecillisek gyógypedagógiájának elméletét és a hozzá füződő gyakorlatokat az "értelmi fogyatékosok pedagógiája" cimü tárgy keretében tervezte meg.... Tovább

Előszó

A főiskolai kerettanterv az imbecillisek gyógypedagógiájának elméletét és a hozzá füződő gyakorlatokat az "értelmi fogyatékosok pedagógiája" cimü tárgy keretében tervezte meg. Szemelvénygyűjteményünk e tárgy tanulmányozásához kiván segitséget nyujtani.
Célunk, hogy az imbecillisek gyógypedagógiájának témakörébe tartozó, annak alapvető kérdéseit tárgyaló, a foglalkoztató iskola fejlődését bemutató tanulmányok összegyűjtésével, csoportosításával és feldolgozásával bővitsük a főiskolai képzés anyagát, elősegítsük hallgatóink felkészülését. Egy-egy nevelési kérdést részletesebben vizsgálunk, idézünk tudományos kutatásokat, bemutatjuk az iskolai gyakorlatban szerzett tapasztalatokat. így az elmélet és gyakorlat összekapcsolását, egységben látását kívánjuk elősegíteni.
Szakterületünk gyógypedagógiai szakirodalma szűkös. Szükség van arra, hogy jelentősebb, jól felhasználható külföldi közleményeket vagy azok részleteit is hozzáférhetővé tegyük hallgatóinknak, ezzel is tágítsuk látókörüket. Ebből a megfontolásból került néhány szovjet, német valamint angol szemelvény gyűjteményünkbe.
A kötettel elő szeretnénk segíteni a hallgatók önálló ismeretszerző munkájának fejlődését, megkönnyíteni szemináriumokra való felkészülésüket. A tanulmányok végén ezért nemcsak a közlemény tartalmára, a szerzőre vonatkozó jegyzeteket helyeztünk el, hanem összefoglaló kérdéseket és feladatokat is. Olyan feladatok is szerepelnek esetenként, amelyekben a szerzők tételeit, megállapításait más főiskolai tárgyakban szerzett ismeretekkel kell összekapcsolni vagy saját, a gyermekek körében a gyakorlatokon szerzett nevelői tapasztalatokkal szembesíteni, megerősíteni. Ennek segítségével válnak a szakirodalmi megállapítások gyógypedagógiai kultúránk részévé. Vissza

Tartalom

Előszó 3
I. AZ IMBECILLISEK GYÓGYPEDAGÓGIÁJÁNAK ÁLTALÁNOS
KÉRDÉSEI 5
Hatos Gyula: A nevelő-oktató munka tartalmának főbb
kérdései az imbecillisek iskoláiban 7
EBbach, Sigmar: Az iskolai uton nem képezhető, fejleszthető sérültek képzésére és nevelésére vonatkozó alapelvek és szabályok 29
II. A FOGLALKOZTATÓ ISKOLAI TANULOK
PEDAGÓGIAI MEGISMERÉSE 39
Clarké, A.M. - Clarké, A.D.B.: Az imbecillisek képességéi és képezhetősége 41
Simon Lajos: A foglalkoztató iskolai tanulók pedagógiai
jellemzéséről 59
Lurje N.B.: Az értelmi fogyatékos gyermekkel való
munka tapasztalata és viselkedésük néhány vonása 67
Lurje, N.B. - Zabramnaja Sz.D.: A Down-kóros gyermekek és megismerő tevékenységük néhány sajátossága 83
III. A NEVELÉS FŐ FELADATAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSE
A FOGLALKOZTATÓ ISKOLÁBAN 93
Vatazsina, A.A. - Kogan V. M.: A munkára nevelés elvei a súlyosan sérült értelmi fogyatékos gyermekeknél 95
Hatos Gyula: A munkára nevelés aktuális problémái
a foglalkoztató iskolában 105
Töltéssy Livia: A motiváció szerepe a szokások
kialakításában 113
Josef, Konrad: A csoportok és csoportstruktúrák felépitése a középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekekkel 129
Bach, Heinz: Az értelmi fogyatékosok nemi nevelésének szükségessége, feltételei és feladatai 137
Theile, Regine: A pszichomotoros gyakorlás módszertani irányelvei 153
IV. AZ ALAPVETŐ TEVÉKENYSÉGFORMÁK SZERVEZÉSE:
JÁTÉK - TANULÁS - MUNKA 161
Hetzer, Hildegard: Az imbecillis gyermek játéka 163
Hegyháti Alajos: A tanitás-tanulás folyamata a 3.
csoport beszédfejlesztés-környezetismeret foglalkozásokon 171
Hittig Ágoston: Az önkiszolgálásra és munkára nevelés
tapasztalatai a budapesti Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthonban 179
A TANULMÁNYOK BIBLIOGRÁFIÁI ADATAI 185
TARTALOMJEGYZÉK 187
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem