A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társadalom és népfőiskola

A népfőiskola, mint a társadalmat, személyiséget formáló tényező

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Magyar Népfőiskolai Collegium
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím: MNC Népfőiskolai Füzetek
Kötetszám: 14
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-217-799-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az MNC Magyar Népfőiskolai Collegium több, mint tíz éve végez igen áldozatos munkát nemcsak Magyarországon, hanem a Kárpát-medencében, s mindenütt, ahol magyarok élnek.
A szervezetet Kis Boáz... Tovább

Előszó

Az MNC Magyar Népfőiskolai Collegium több, mint tíz éve végez igen áldozatos munkát nemcsak Magyarországon, hanem a Kárpát-medencében, s mindenütt, ahol magyarok élnek.
A szervezetet Kis Boáz alapította 1992-ben, Újszászy Kálmán és Szabó Zoltán nyomdokaiba lépve. Népfőiskolai szervező munkájának éltető forrása az a sárospataki szellemiség, amely 1936-ban a két hivatkozott neves teológiai professzort is népfőiskola alapításra késztette.
Kis Boáz - ma az MNC üv. elnöke következetes maradt a sáfári szolgálatában, híven követve a családi hagyományokat, hiszen nagyapja, édesapja és nagybátyja a múlt század közepén Sárbogárdon, illetve Vértesacsán vezettek népfőiskolát.
A Magyar Népfőiskolai Collegium felelősséget érez az összmagyarság hitbeli, lelki, szellemi és gazdasági felemelkedéséért. Támogatásával az anyaország határain kívül rekedt magyar közösségek is sorra indították népfőiskoláikat, ahol hiterősítő, népművelő, közösségformáló munka folyik.
Magyar kérdésre magyar választ adjunk - fogalmazott egykor Újszászy professzor. Mai kérdésekre mai válaszokat keres Népfőiskolai Collegium, a művelődés, az ismeretterjesztés, a képességfejlesztés, a közösségformálás, s megannyi más területen is. Sok-sok kérdés szorít ma bennünket, amelyekre felelős választ csak együtt adhatunk. Így elevenedik meg ma is Szeretetfalva, s válik parlamentté ebben az értelemben egy-egy népfőiskolai rendezvény. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Bevezető gondolatok 7
Rőczei Andrásné: Kicsiny falum 10
1. Fejezet
A magyarországi népfőiskola vázlatos története
A magyarországi népfőiskola alapjai 13
A magyarországi népfőiskola megalakulása 21
A Sárospataki Népfőiskola létrehozása 21
Az MNC Magyar Népfőiskolai Collegium megalakulása 25
Hörömpő Gergely: Mint kövön a fű 29
11. Fejezet
Népfőiskola a rendszerváltás után
Népfőiskolai küzdelmek a rendszerváltás után 33
Újra Szárszón 41
Népfőiskola az ezredfordulón 45
A Magyar Népfőiskolai Collegium tevékenysége
a Kárpát-medencei népfőiskolák szervezésében 51
Az MNC Magyar Népfőiskolai Collegium kapcsolata
az MNT-vel 55
Barczi Lajosné Gonda Ibolya: Vitorlás a tavon 63
III. Fejezet
Népfőiskola és személyiségformálás
Népfőiskola és szabadművelődés 67
Népfőiskola és személyiségformálás 85
Népfőiskola és felnőttképzés 101
Népfőiskola és civil szerveződés 111
A népfőiskola és a TIT 121
IV. Fejezet
A népfőiskola jogi szabályozása
A népfőiskola törvényi meghatározása 127
Bandel Lajos: Dalos üzenet 134
V. Fejezet
A népfőiskola fogalmának meghatározása
A népfőiskola fogalma a történeti-, a gyakorlati
tények és az 1997. évi CXI. törvény alapján 137
VI. Fejezet
Társadalom és népfőiskola
A társadalom és a népfőiskola egymásrahatása 145
VII. Fejezet
Záró, összegző gondolatok 151
Felhasznált irodalom 153
Hely- és névmutató 157
Idézetek 161
Tartalomjegyzék 165
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem