Fülszöveg
Czirják József testneveléselmélet
(Második kötet)
Ez a könyv az 1962-ben ,
megjelent első kötet aoya- ¦
gának szerves folytatása, amely a testnevelés külön- .;
böző területein végzett munkához nyújt segítséget. í
Részletesen tárgyalja az iskolai tesítnevelési óra tar- 1
talmának megszervezését, a i
tanmenetkészítés és az óra- '
tervezés, valamint az osz- I
tályozás kérdéseit.
Átfogó isimertetést nyújt az egyesületi testnevelésről, tárgyalja az óvodai és a |
munkahelyi testnevelés leg-fontosabb kérdéseit. /
A könyv hathatósan segíti '
a testnevelő tanárok, a sport- -
oktatók munkáját, ugyanak- ''
kor az általános érvényű megállapításai eredménye- t
sen hasznosíthatók a test- .
nevelés minden területén.
Czirják Józseí-TESTNEVELÉSELMÉLET
(Első kötet)
A szerző művének első kötetében a legfootosiabb testneveléselméleti kérdésekkel foglalkozik és a test-gyakorlatokkal együttható Icülső környezeti hatásokkal. Közli a testgyakorlatok meghatározását, jelentőségét,...
Tovább
Fülszöveg
Czirják József testneveléselmélet
(Második kötet)
Ez a könyv az 1962-ben ,
megjelent első kötet aoya- ¦
gának szerves folytatása, amely a testnevelés külön- .;
böző területein végzett munkához nyújt segítséget. í
Részletesen tárgyalja az iskolai tesítnevelési óra tar- 1
talmának megszervezését, a i
tanmenetkészítés és az óra- '
tervezés, valamint az osz- I
tályozás kérdéseit.
Átfogó isimertetést nyújt az egyesületi testnevelésről, tárgyalja az óvodai és a |
munkahelyi testnevelés leg-fontosabb kérdéseit. /
A könyv hathatósan segíti '
a testnevelő tanárok, a sport- -
oktatók munkáját, ugyanak- ''
kor az általános érvényű megállapításai eredménye- t
sen hasznosíthatók a test- .
nevelés minden területén.
Czirják Józseí-TESTNEVELÉSELMÉLET
(Első kötet)
A szerző művének első kötetében a legfootosiabb testneveléselméleti kérdésekkel foglalkozik és a test-gyakorlatokkal együttható Icülső környezeti hatásokkal. Közli a testgyakorlatok meghatározását, jelentőségét, tartalmát és formáját, rendszeres gyakorlásának eredményeit; a szervi és lelki változásokat; a mozgáskészség kialakulásának, a testi képességek fejlesztésének módját és a testgyakorlatok rendszertanát. Az „Oktatás" című fejezet az ismeretközlés formáit, menetét: a gyakoroltatást, az ellenőrzést s a hibajavítást tartalmazza. A gondozásról írt részben a megbetegedések és a fertőzések elleni védekezést, a balesetek elkerülését célzó óvintézkedéseket és a higiénikus készségekre való nevelés leírását találjuk. A mű végül az edzéssel, a szervezet ellenálló- és teherbíró képességének fokozásával foglalkozik.
Czirják József könyvének első kötetét eredményesen használhatják munkájukhoz a testnevelő tanárok és sportoktatók, bizonyos fejezeteiket pedig a sportvezetők, -szervezők is.
Vissza