1.054.415

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tudástérképek

Tanulásmódszertan- és gondolkodásfejlesztés tudástérképek segítségével

Szerző
Lektor

Kiadó: APC Stúdió
Kiadás helye: Gyula
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9135-79-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Jó dolgot alkottak a szerzők. Sikerült összekötniük az oktatás változtatását az IT adta lehetőségekkel. Annak a hullámnak a képviselői, akik keresik az IT lehetőségeit. Megértették, hogy addig nem sok értelme lesz az IT alkalmazásának az oktatásban, amíg az csupán egy-két új tárgy keretein belül marad. Már húsz éve mondogatják az IT helyét keresők: zseniális megoldások vannak, csak még nem tudjuk mire. Roszak szavaival élve: megoldások, amik keresik maguknak a problémákat.
Szívesen mondanám, hogy e könyv egy hiányt pótol. Ezzel azt sejtetném, hogy nem ismerem az oktatás valóságát. Komolytalan lenne állítani, hogy a tanárok naponta megrohanják a könyvkereskedőket, izgatottan keresve egy olyan könyvet, amely a problémamegoldó észjárás fejlesztését támogató IT eszközöket ismertet. A „Tudástérkép" látens keresletet támad. Nagy szükség van rá, kell, hogy kinyissa és gerjessze a keresletet. Nem olyan hiány, mint mikor a benzinkúton elfogy a benzin, hanem ez egy olyan új szolgáltatás,... Tovább

Fülszöveg

Jó dolgot alkottak a szerzők. Sikerült összekötniük az oktatás változtatását az IT adta lehetőségekkel. Annak a hullámnak a képviselői, akik keresik az IT lehetőségeit. Megértették, hogy addig nem sok értelme lesz az IT alkalmazásának az oktatásban, amíg az csupán egy-két új tárgy keretein belül marad. Már húsz éve mondogatják az IT helyét keresők: zseniális megoldások vannak, csak még nem tudjuk mire. Roszak szavaival élve: megoldások, amik keresik maguknak a problémákat.
Szívesen mondanám, hogy e könyv egy hiányt pótol. Ezzel azt sejtetném, hogy nem ismerem az oktatás valóságát. Komolytalan lenne állítani, hogy a tanárok naponta megrohanják a könyvkereskedőket, izgatottan keresve egy olyan könyvet, amely a problémamegoldó észjárás fejlesztését támogató IT eszközöket ismertet. A „Tudástérkép" látens keresletet támad. Nagy szükség van rá, kell, hogy kinyissa és gerjessze a keresletet. Nem olyan hiány, mint mikor a benzinkúton elfogy a benzin, hanem ez egy olyan új szolgáltatás, amivel - ahogy a marketing mondja - betolunk egy új technológiát. Amikor megjelenik, akkor majd kinyílik rá a kereslet.
A szerzők esetleírásai igazolják, hogy a diákok szívesen játszanak. Hangsúlyozom, hogy a játékot a problémamegoldás gyakorlásának tartom. Meggyőződésem, hogy az érdekes és izgalmas kihívások, habár zavarhatják a megszokott iskolai rendet, mégis fontosak. A könyvből világosan látszik a szerzők tanári tapasztalata, de ami ennél fontosabb, látszik vonzódásuk a kíváncsi diákok felé. Ma, amikor a kíváncsi diáknak sokkal több ismeret megszerzésére van lehetősége, mint amiből „jó jegyet" kaphat, akkor fontos, hogy azt rendszerezni is tudja. A tudástérkép készítés készségével rendelkező diákok orientációja sokkal jobb lesz, mint azoké, akik a szekvenciálisan összeállított tananyagokat bemagolják.
A szerzők által bemutatott tudástérkép készítés célközönsége a tanárok. A tudástérkép az oktatásban hozzáállás tanárokkal való elfogadtatása nehéz lesz, de megéri. Ebben sokat segít, hogy a szerzők a tanárok nyelvén írtak. Ha más szemüvegen keresztül nézném e könyvet, esetleg kifogásom is lehetne a stílus és a szerkesztés ellen. Ebben a könyvben szépen megfér a különböző fejezetekben a mély gondolat a szoftver használatának útmutatásával és a meggyőző esetek leírásával. Mondhatnám, hogy ez is egy szekvenciális tudásbemutatás, de tisztában vagyok vele, hogy a nyomtatott könyv csak így készíthető. Vissza

Tartalom

Előszó 5
HOGYAN TANULUNK? 7
Alapok 7
Az agy „sleeping giant" - alvó óriás 7
Történeti visszatekintés 11
Próbálkozások napjainkban 13
Kinek ajánljuk? 14
TUDÁSTÉRKÉPEK 15
Tudástérképek a gyakorlatban 15
Jelentés létrehozása 15
Véletlen szavak; csoportok 15
Tegyük láthatóvá a tudást! 17
így valósítjuk meg a gyakorlatban (egyelőre számítógép nélkül) 19
Téma - tárgyszó - kulcsszó - jellemzők 20
Buzan ötlete 21
Előny, veszély, lehetőség 30
A tudástérkép alapú tananyag használatának előnyei 30
Veszélyei 34
Lehetőségei 35
TÁMOGATÁS 37
Szoftverek 37
A CmapTools keretrendszer letöltése, üzembe helyezése 37
CmapTools telepítés gyorsan, kilenc egyszerű lépésben 39
Tudástérkép alapú tananyag szerkesztésének alapelvei 43
Példa a tudástérkép alapú tananyag készítésére 44
A térképek formázása 48
Más alkalmazások 58
Mindjet Mindmanager Pro 6 58
Magasabb szintű alkalmazás: Doctus Knowledge Based System 60
A KnowledgeGalaxy 61
KnowledgeGalaxy Editor 62
Források 64
Szöveges dokumentumok 65
Képek és fotók 67
Mozgóképek, videók 68
Flash modellek 69
Táblázatok 71
Prezentációk 71
Hálózat 72
MŰKÖDÉS 75
Saját tapasztalatok 75
Ismerkedés a tudástérkép készítésének lehetőségeivel az oktatásban 76
Számítógéppel támogatott tudástérkép-készítés első tapasztalatai 77
A folytatás 80
További példák a tudástérkép alapú tananyag szerkezetekre 97
Fejlesztés 99
Melléklet 104
Ajánlott irodalom 107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem