1.054.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Turbo Grafika

a Turbo Pascal képrajzoló eljárásai

Szerző

Kiadó: ELTE TTK Általános Számítástudományi Tanszék
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 66 oldal
Sorozatcím: Mikrológia
Kötetszám: 13
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: 3. kiadás. Megjelent 200 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet a "Turbo Grafikáról" (röviden: TG), a Turbo Pascal képrajzoló eljárásairól szól, az IBM-PC típusú gépek Turbo Pascal programozási környezetének Graph.tpu grafikus könyvtáráról.... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet a "Turbo Grafikáról" (röviden: TG), a Turbo Pascal képrajzoló eljárásairól szól, az IBM-PC típusú gépek Turbo Pascal programozási környezetének Graph.tpu grafikus könyvtáráról. Egyaránt használhatják öntevékeny tanulók bevezetőként és gyakorlottabb programozók kézikönyvként. A tanulást segíti az ismeretek fokozatos fölépítése és a jegyzetben található példák, míg a folyamatos használatot szolgálják a konstansok, típusok és eljárások formális definíciója, valamint a mellékletek A Turbo Pascal könyvtárának képrajzoló eljárásaival élvezetes és hasznos ábrákat rajzolhatunk a képernyőre. A képernyő nem akkor szerez igazán örömet, ha teleírjuk számokkal és betűkkel; a különböző számítások eredményeit szemléltetve azok sokkal könnyebben áttekinthetőek lesznek. Egy régi közmondás szerint: egy kép fölér ezer szóval; t.i. egy képet nézve olyan összefüggéseket is fölismerhetünk benne, amelyeket ezer szóval sem lehet elmondani. A Graph unitról a Turbo Pascallal foglalkozó könyvek nem foglalkoznak érdeme szerint; többnyire más ismeretek között elrejtve, elszórtan találunk róla szűkszavú tájékoztatást, ami gyakran elkerüli a programozók figyelmét. Pedig kár mellettük elsiklanunk. Ebben a jegyzetben viszont csak róla van szó. A Pascal nyelvet magát nem lehet ebből a könyvből megtanulni, azt ismertnek tételezzük föl. A könyv első fejezete rövid, bevezető olvasmány a képernyők működéséről, amit a gyakorlott programozó már valószínűleg ismer. Egy-két újdonságot talán nekik is nyújt. A második fejezet könyvünk fő része: a TG tankönyve. Fölépítését követve - és a benne szereplő példákat kipróbálva - fokozatosan megismerkedhetünk a TG eljárásaival és függvényeivel, típusdefinícióival és konstansaival. A ritkábban használt eljárásokat a harmadik fejezetre hagytuk. A mellékletek között hasznos táblázatok és egy tárgymutató található. Az A. melléklet néhány fogalom és rövidítés magyarázatát adja. A B. melléklet a TG modul interfészét foglalja össze. Vissza

Tartalom

Előszó 5
A táblázatok mutatója 6
1. Bevezetés 7
1.1. In medias res : Egy egyszerű példa program 7
1.2. Hogy kerül a rajz a képernyőre? 8
1.3. A TG fölépítése 11
1.4. A TG eljárások 12
2. A TG eljárások használata 15
2.1. A rajzolás körülményei 15
2.1.1. A TG megnyitása és lezárása, a rajzoló program váza 15
2.1.2. Az eljárások sikerének vizsgálata, hibakezelés 18
2.1.3. A képernyő paraméterei 20
2.1.4. A képernyő állapota - 22
2.2. Geometrikus képelemek 23
2.2.1. Pontjelölők 23
2.2.2. Vonalas képelemek 23
2.2.3. Tömör lemezelemek 26
2.2.4. Feliratok 28
2.3. Attribútumok 28
2.3.1. Vonalas képelemek attribútumai 29
2.3.2. Tömör lemezek kitöltésének attribútumai 32
2.3.3. Feliratok attribútumai 33
2.3.4. Színek 36
2.4. Raszteres képelemek 40
2.4.1. Képpontok kirajzolása és visszaolvasása 40
2.4.2. Pontlapok kirajzolása és visszaolvasása 41
3. További TG eljárások 45
3.1. A TG megnyitása előtt hívható eljárások 45
3.2. A képernyő paraméterei 45
3.3. A TG állapotlistája 46
3.3.1. Többlapos képpont-puffer kezelése 46
3.3.2. Nézet: képmező és vágásjelző 47
3.3.3. Az érvényes rajzpont 47
3.4. Rajzolás az érvényes rajzpontból 48
3.5. Geometrikus képelemek rajzolási módja 48
3.6. Színek 49
3.7. A TG rendszertáblái 49
4. Utószó 51
4.1. A grafikus hardver 51
4.2. TG: periféria-független rajzolás kép-koordinátákkal 51
4.3. BGI - a TG belső interfésze 52
4.4. A világkoordináta-rendszer 52
4.5. A grafikus alapszoftver további funkciói 53
4.6. A grafikus alapszoftver további jellemzői 54
A. Melléklet: Rövidítések és elnevezések 56
B. Melléklet: A Graph modul (unit) interfésze 59
C. Melléklet: Tárgymutató 62

Krammer Gergely

Krammer Gergely műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Krammer Gergely könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem