1.104.175

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Turizmusfejlesztés a regionális operatív programokban

Budapest
Kiadó: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 54 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A TURIZMUS MAGYAR TALÁLMÁNY"
... - utalt tréfálkozva Habsburg György kalandozó őseinkre a 70. Skal Világkongresszus megnyitóján. És valóban, a turizmus, azaz a munka-... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A TURIZMUS MAGYAR TALÁLMÁNY"
... - utalt tréfálkozva Habsburg György kalandozó őseinkre a 70. Skal Világkongresszus megnyitóján. És valóban, a turizmus, azaz a munka- illetve lakóhelyen kívüli helyváltoztatás igénye egyidős az emberiséggel, akár vándorlásról, terjeszkedésről, akár pihenésről vagy tanulásról beszélünk. Rendkívül szoros kapcsolatban áll az utazási lehetőségekkel: a közlekedési hálózatok rohamos fejlődésével a XX. században a turizmus globális méreteket öltött, ezáltal meghatározó gazdasági és jóléti tényezővé vált. A globális jelenség mellett azonban lokális verseny folyik, melynek egyik nyertese Európa: természeti, történelmi kincsei révén napjainkban a világ összes turistaforgalmának 58%-a érkezik a kontinensre és a turizmusból származó bevételek fele is a térségben koncentrálódik. Az Európai Unió részesedése a kontinens turistaforgalmából jelentős (2005-ben 85%), és ezt az arányt tovább növelik az újonnan belépő tagok. Magyarország 2004-es európai uniós csatlakozása, majd a schengeni övezetbe való belépése ösztönzőleg hat hazánk turisztikai forgalmára: a turisztikai vonzerők egyszerűbb elérhetősége, a marketinglehetőségek kiterjesztése, az együttműködések gyarapodása jótékony hatással volt a hazai turizmusra. Nem meglepő tehát, hogy Magyarország turizmusában a tíz legnagyobb küldő országból hét az Európai Unió tagállama." Vissza

Tartalom

I. ÁTTEKINTÉS A TURIZMUS JELENLEGI HELYZETÉRŐL 4
1.1 "A turizmus magyar találmány" 5
1.2 A turizmus fogalma 6
1.3 Magyarország turisztikai adottságai 8
II. ALAPELVEK ÉS SZABÁLYOZÁSI HÁTTÉR 12
2.1 EU-s irányelvek 13
2.2 Jogszabályi környezet 15
2.3 Szakpolitikák 16
2.4 A Turizmusfejlesztés megjelenése az ÚMFT-ben 17
III. KONSTRUKCIÓK ÉS PÉLDÁK 18
3.1 A pályázatok jellemzői 19
3.1.1 Turisztikai attrakciófejlesztés 19
3.1.2 A fogadóképesség javítása: szálláshelyek és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése 20
3.1.3 Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetek támogatása 20
3.1.4 Kiemelt projektjavaslatok támogatása 20
3.2 Milyen egy jó projektjavaslat? 21
3.3 Pénzügyi keretek 22
3.4 A pályázatok eredményei 24
3.4.1 Turisztikai attrakciófejlesztés 25
3.4.2 A fogadóképesség javítása: szálláshelyek és kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése 29
3.4.3 Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetek támogatása 30
3.4.4 Kiemelt projektek 34
IV. EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSEK A BALATON TÉRSÉGÉBEN A REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAMOKBAN 2007-2010 38
4.1 Áttekintés a balatoni turizmusról 40
4.2 Turisztikai pályázatok jellemzői, eredményei 44
4.3 Kiemelt projektek 48
4.4 Mintaértékű projektek 50
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem