1.104.162

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Vajdasági diptichon

Sziveri János és Fenyvesi Ottó műveiről

Szerző
Kapcsolódó személy
Veszprém
Kiadó: Művészetek Háza
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím: Vár Ucca Műhely Könyvek
Kötetszám: 63
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 978-615-5762-27-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


NEMZEDÉKI ÉRINTKEZÉSEK
Perszonalizált/deperszonalizált, extrovertált/ introvertált művész-individuumok a 20. század második felében - Sziveri János és Fenyvesi Ottó
m
Sziveri János (1954-1990) és Fenyvesi Ottó (1954) poétikai szemlélete a modern/posztmodern korszakküszöb idején formálódott az 1970-es, nyolcvanas évek Jugoszláviájában, Újvidéken, az Új Symposion folyóirat vonzáskörében. A vajdasági művészeti életnek ezt az időszakát erőteljes konceptualista törekvések jellemezték, a művészet immár nemcsak hordozóanyagának mivoltára, a medialitás kérdésére irányította a figyelmet, hanem az elméleti beavatottság, az elvont kérdésfelvetések fontosságára is. A saját koncepcióját hangsúlyozó, „öntudatos" műalkotás átteoretizálja a művet, amelynek esztétikai kérdéshorizontja, valamint a személyiség allegorizáló-dása a hermetikusan elvont, intellektuális világok felé tolja el a kor opuszait.
A mindent átható önértelmezési gesztusok nyomán megváltozott a mű funkciója, az intermediális... Tovább

Fülszöveg


NEMZEDÉKI ÉRINTKEZÉSEK
Perszonalizált/deperszonalizált, extrovertált/ introvertált művész-individuumok a 20. század második felében - Sziveri János és Fenyvesi Ottó
m
Sziveri János (1954-1990) és Fenyvesi Ottó (1954) poétikai szemlélete a modern/posztmodern korszakküszöb idején formálódott az 1970-es, nyolcvanas évek Jugoszláviájában, Újvidéken, az Új Symposion folyóirat vonzáskörében. A vajdasági művészeti életnek ezt az időszakát erőteljes konceptualista törekvések jellemezték, a művészet immár nemcsak hordozóanyagának mivoltára, a medialitás kérdésére irányította a figyelmet, hanem az elméleti beavatottság, az elvont kérdésfelvetések fontosságára is. A saját koncepcióját hangsúlyozó, „öntudatos" műalkotás átteoretizálja a művet, amelynek esztétikai kérdéshorizontja, valamint a személyiség allegorizáló-dása a hermetikusan elvont, intellektuális világok felé tolja el a kor opuszait.
A mindent átható önértelmezési gesztusok nyomán megváltozott a mű funkciója, az intermediális nyitottság a mű kontextusaira kérdezett rá.
A művészet önreflexiós, elméleti jellege a neoavantgárd és a korai konceptualista törekvésekben már jól elemezhető, megjelenik a retró, a történeti avantgárd eljárásainak rekonstrukciója, újrahasznosítása, a nagy, modern utópiák konkretizálása, a szélsőséges művészi kísérletezés, de legfőképpen a posztindusztriális kultúrával szembeni kritikai attitűd.
11 Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Csányi Erzsébet

Csányi Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csányi Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vajdasági diptichon

Az elő- és a címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
2.980 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba