1.054.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vásárlói magatartás

Ember az élmény és a feladat között

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 320 oldal
Sorozatcím: Marketing szakkönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN: 978-963-05-8397-8
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Valóban makrancos a vásárló? Úgy tapasztaljuk, hogy igen, az egyik tételnél spórol, a másiknál luxuskiadásra vállalkozik, de nem következetes ebben sem. Az új magatartású vásárlók új kérdéseket tesznek fel a marketingszakmának, az új válaszokhoz új gondolatok, új érzékenység szükséges. Ez a könyv átfogja a vásárlói magatartás legfontosabb területeit, a szerző által megfogalmazott izgalmas modell segíti a befolyásoló tényezők hatásának, a vásárló háziasszonyok lelkivilágának megértését, végeredményben a vállalati marketingdöntések meghozatalát. A szakma művelőinek,-a témakör tanulóinak, a fogyasztói társadalom működése iránt érdeklődőknek ajánlom ezt az empátiával megírt munkát azzal a jóleső érzéssel, hogy reményeim szerint együtt osztozunk az igényes olvasmány élményében. Tomcsányi Pál az MTA rendes tagja

Kötelező olvasmány a könyv mindenkinek, aki a kommunikációs iparban dolgozik (ügynökség, kutató, média, tanácsadó) vagy ott szeretne dolgozni. Melegen ajánlom a kötetet azoknak... Tovább

Fülszöveg

Valóban makrancos a vásárló? Úgy tapasztaljuk, hogy igen, az egyik tételnél spórol, a másiknál luxuskiadásra vállalkozik, de nem következetes ebben sem. Az új magatartású vásárlók új kérdéseket tesznek fel a marketingszakmának, az új válaszokhoz új gondolatok, új érzékenység szükséges. Ez a könyv átfogja a vásárlói magatartás legfontosabb területeit, a szerző által megfogalmazott izgalmas modell segíti a befolyásoló tényezők hatásának, a vásárló háziasszonyok lelkivilágának megértését, végeredményben a vállalati marketingdöntések meghozatalát. A szakma művelőinek,-a témakör tanulóinak, a fogyasztói társadalom működése iránt érdeklődőknek ajánlom ezt az empátiával megírt munkát azzal a jóleső érzéssel, hogy reményeim szerint együtt osztozunk az igényes olvasmány élményében. Tomcsányi Pál az MTA rendes tagja

Kötelező olvasmány a könyv mindenkinek, aki a kommunikációs iparban dolgozik (ügynökség, kutató, média, tanácsadó) vagy ott szeretne dolgozni. Melegen ajánlom a kötetet azoknak is, akik bármit el akarnak adni (vannak ezzel így egy páran). És egyébként mindenki sok érdekeset fog találni Törőcsik Mária legújabb könyvében, aki tudni szeretné, miért és hogyan vásárol ő maga vagy élete párja, gyermeke, rokona, barátja. Csodálom Máriát, ahogy újra és újra nekiáll a vásárlók szokásainak és magatartásainak összefoglalásához. Rengeteg részlet, szakirodalom és eredeti teóriák, térképek, elméletek sűrítménye a könyv, amelynek a legfőbb tanulsága: a vásárlói döntés bonyolult, befolyásolására nincsenek tuti receptek, de mindennapi tanulással, nagy adag alázattal és töretlen kíváncsisággal talán lehet valamire jutni a témában. A szerző példát mutat mindháromból.
Gábor Iván Café Reklám, ügyvezető igazgató Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ....................................................................9
A SZERZŐ...............................................................11
1. A FOGYASZTÁS ÉS A VÁSÁRLÁS KATEGÓRIÁI...........................13
1.1. A fogyasztás kategóriái..............................................17
1.1.1. A funkcionális fogyasztás.......................................18
1.1.2. Az emocionális fogyasztás......................................19
1.2. A vásárlás kategóriái................................................21
1.2.1. A feladatorientált vásárlás.......................................23
1.2.2. Az élmény orientált vásárlás.....................................24
1.3. A vásárlás a vásárló szemszögéből....................................28
1.3.1. A termék, ahogy a vásárló látja..................................28
1.3.2. A vásárlás „ára"...............................................29
1.3.3. A vásárlás csatornái............................................31
1.3.4. A vásárlás befolyásolói......................................... 32
2. A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS DINAMIZÁLT MODELLJE....................35
2.1. A vásárlói magatartásra ható tényezők kötegelése.......................36
2.1.1. A környezeti stimulusok........................................36
2.1.2. Az egyén keretei...............................................38
2.1.3. Az adott vásárlás feltételei......................................40
2.2. A komplex vásárlói modell........................................... 41
2.3. A modell dinamizálása ..............................................43
3. A „KOR SZELLEME", A TRENDEK...........................................46
3.1. A társadalmi trendek és ellentrendek...................................47
3.2. A vásárlásra közvetlenül ható trendek..................................53
3.3. Trendi csoportok.....................................................59
4. CÉGAKTTVITÁSOK, MARKETINGTRENDEK..............................62
4.1. Küzdelem a figyelemért..............................................64
4.2. Az új fogyasztó keresése.............................................67
4.3. Értelem mellé érzelmek...............................................68
4.4. Az egyéni megszólítás................................................71
4.5. A társadalmi felelősség...............................................73
5. A SZOCIÁLIS KÖRNYEZET................................................74
5.1. A társadalmi szerkezet............................................74
5.2. Szubkultúra...........................................................76
5.3. A szerepek............................................................77
5.4. A státus........................................................78
5.5. Referenciacsoport....................................................79
5.6. A véleményvezetők..................................................81
5 7. A család............................................................82
5.8, Élményterek (szcénák)...............................................82
6. AZ EGYÉN VÁSÁRLÁSI LEHETŐSÉGEI...................................90
6.1. A vásárlási vadászmezők........................................90
6.2. A pénzügyi keret általános szintje......................................94
A piaci szintek és azok ismerete........................................98
7. ÉLETSTÍLUS..................................................109
7.1. Az életstílus-kutatások gyökerei ................................110
7.2. Alkalmazott életstílus-kutatások.......................................116
7.3. Életstílus-kutatások Magyarországon................................130
8. A VÁSÁRLÁSI DÖNTÉSEK EGYÉNI RENDSZERE..................143
8.1. Problémafelismerés.........................147
8.2. Információgyűjtés.........................148
8.3. Információfeldolgozás, értékelés..............................150
8.4. A döntés megvalósítása, vásárlás...................153
8.5. A döntés utáni magatartás.........................153
9. AZ EGYÉN ÉS A VÁSÁRLÁS ALAPVETŐ VISZONYA.....................155
9.1. A nemi hovatartozás.....................155
9.2. Trendaffinitások............................163
9.3. Vásárlói típusok........................167
10. A VÁSÁRLÓ AKTUÁLIS HELYZETE.........................176
10.1. Az involvement (érintettség) és a vásárlási döntések típusai.............176
10.2. Pillanatnyi állapotunk.......................187
10.3. Az idő...........................188
11. A VÁSÁRLÁS HELYÉNEK MEGVÁLASZTÁSA..............................190
11.1. A vásárlás induló pozíciója.....................190
11.2. Üzletválasztást befolyásoló tényezők..................191
11.3. Üzletválasztási modellek...................196
12. SZITUÁCIÓS KÜLSŐ HATÁSOK.....................199
12.1. A bolti atmoszféra hatása..................................199
12.2. A POS mint aktivizáló erő.........................................202
12.3. Szociális környezeti hatások.................................210
13. A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS KORÁBBI MODELLJEI......................211
13.1. A kezdeti modellek................................................212
13.1.1. Preston vásárlási modellje.....................................212
13.1.2. Würzburg modellje..........................................213
13.1.3. Katona modellje.............................................214
13.1.4. Lazarfeld modellje...........................................215
13.1.5. March és Simon modellje.....................................217
13.1.6. Howard modellje............................................218
13.2. Totális magyarázó modellek.........................................221
13.2.1. Blackwell-Miniard-Engel-modell..............................221
13.2.2. Howard-Sheth-modell.......................................222
13.2.3. Neobehaviorista modellek....................................222
13.2.4. Weiber-Adler-modell........................................224
13.3. Vásárlóimagatartás-modellek a hazai irodalomban.....................224
14. SZERVEZETI VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS.................................228
14.1. A szervezeti piacok típusai..........................................228
14.1.1. Business to business piac.....................................228
14.1.2. A kormányzati piac..........................................229
14.1.3. A viszonteladói piac..........................................233
14.1.4. A nonbusiness piac...........................................234
14.2. A szervezeti piacok sajátosságai.....................................236
14.3. Vásárlói magatartás a szervezeti piacokon.............................245
14.3.1. A vásárlói döntéseket befolyásoló tényezők, a döntések típusai....245
14.3.2. A termékek és a szolgáltatások klasszikus csoportosítása..........249
14.3.3. A vásárlói magatartás modelljei................................252
14.3.3.1. A parciális modellek..................................253
14.3.3.2. Totális modellek......................................257
INTERJÚK................................................................261
ÁBRÁK JEGYZÉKE........................................................297
TÁBLÁK JEGYZÉKE.......................................................301
IRODALOMJEGYZÉK......................................................303

Törőcsik Mária

Törőcsik Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Törőcsik Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem