1.054.300

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasúthistória évkönyv 1988

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban hazánkban egyre nagyobb érdeklődés tapasztalható a múlt iránt. A MÁV-nál 1984-ben megalakult Nosztalgia Munkabizottság - jelenleg História Munkabizottság - tevékenysége eddigiekben... Tovább

Előszó

Napjainkban hazánkban egyre nagyobb érdeklődés tapasztalható a múlt iránt. A MÁV-nál 1984-ben megalakult Nosztalgia Munkabizottság - jelenleg História Munkabizottság - tevékenysége eddigiekben elsősorban a múlt tárgyi emlékeinek felkutatására, megőrzésére és bemutatására irányult. Fontos és tanulságos féladat azonban a vasút műszaki-gazdasági fejlődéstörténetének kutatása és bemutatása is. Az idő előrehaladásával mind nehezebb hozzáférni a fejlődés megismeréséhez szükséges forrásanyagokhoz és mind kevesebb lehetőség nyílik találkozni a múlt egykori cselekvő részeseivel. A hazai vasúti szakirodalom csaknem teljesen nélkülözi a történeti munkákat. Külföldön nemcsak sok vasúttörténeti szakmunka jelenik meg, hanem reprint kiadásban is hozzáférhető számos régi vasúti szakkönyv. Az Évkönyvünkkel hazai viszonylatban úttörő jellegű kötetet vehet kézbe az olvasó. Évkönyvünket minden érdeklődő figyelmébe szeretnénk ajánlani azzal a céllal, hogy ilyen formában is megőrizzük vasutunk múltját és emléket állítsunk mindazoknak, akik tevékenységükkel hozzájárultak a magyar vasút fejlődéséhez. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik elősegítették a Vasúthistória Évkönyv megjelenését. Vissza

Tartalom

Előszó.......................5
Dr. Heller György: A MÁV História Munkabizottságról.......................7
Tóth Sándor: Adalékok a Déli Vasút mozdonytörténetéhez .......................19
Horváth Krisztina: Schilhan János munkásságáról.......................34
Villányi György: A MÁV gőzmotorkocsi üzeme a századunk elején .......................43
Szécsey István: Benzinmotoros sínautóbusz és motorkocsi-forgalom Magyarországon 1925-től....................... 65
Suba Gábor: 60 éves a Ganz- Jendrassilc motor .......................84
Villányi György: A MÁV Árpád-típusú gyorssínautóbuszai .......................107
Mezei István: A MÁV 242 sorozatú áramvonalas gőzmozdonya .......................121
Falk Alfréd: A 303 sorozatú gőzmozdonyok .......................140
Dr. Heller György: Fejezetek a vasúti fékezés történetéből egy magyar féktechnikus szemüvegén keresztül.......................160
Rimóczi Gábor: Tűzoltóvonatok rendszeresítése a MÁV-nál az 1950-es években..........192
Dr. Horváth Ferenc: A helyiérdekű (HÉV) vasútvonalak és felépítményük...............202
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A beton és vasbeton vasúti hídjainak tipizálásának fejlődése..217
Dr. Kubinszky Mihály: Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei.......................224
Rágó Mihály: A vasúti távjelzés és távírás kialakulása..............................................240
Lovas Gyula: A Cs. k. szabadalmazott Ferencz József Császár Keleti Vasúttársaság.......258
Dr. Csiba József: Adalékok a Vác - Budapest - Gödöllő helyiérdekű vasút történetéhez,
különös tekintettel a Veresegyház - Gödöllő vonalszakaszra .......................288
Dr. Károlyi Zsolt: Az Alföldi Első Gazdasági Vasút, MÁV Alföldi Kisvasút.......................311
Dr. Udvarhelyi Dénes: A magyarországi vasúti közlekedés helyzete az I. világháborút követő időszakban és az 1929 -1933. évi világgazdasági válság első éveiben............320
Németh Andor: Nosztalgia-célú vasúti járművek újjáépítése .......................357
Gombár György: Vasúti műemlékvédelem.......................371
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem