1.104.162

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Vörös lámpák az utolsó kocsin

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közlekedési Dokumentációs Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 244 oldal
Sorozatcím: Vasúthistória Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-552-268-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, kihajtható térképekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!

A Szabad jelzővel és a Sínek monológja című vasutas irodalmi antológiák után most egy irodalmi és szakmai szempontból is értékes kötetet tart kezében a Tisztelt Olvasó. A szerző... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!

A Szabad jelzővel és a Sínek monológja című vasutas irodalmi antológiák után most egy irodalmi és szakmai szempontból is értékes kötetet tart kezében a Tisztelt Olvasó. A szerző Halas György miskolci nyugdíjas olvasmányos formában - saját sorsán keresztül - jól láttatja az immár fél évszázaddal ezelőtti vasutat, az akkori MÁV és a vasutasok rangját, fegyelmét, belső életét, miközben érzékenyen kitekint a korra, a társadalom életére és a háborút követő vasúti változásokra is. A kötetből az általunk jól ismert vasútnak egy másik oldalát ismerjük meg. A szerző igen jó érzékkel, kétségbevonhatatlan vasutas elkötelezettséggel tárja fel a nagyapától, apától örökségbe kapott szolgálati hűséget, mely Bicskétől - Murakirály-Perlakon át- a Miskolci Vasútigazgatóságig elkísérte.
Külön értéke a kötetnek, hogy egyebek között a háború idején az országhoz visszacsatolt egyvágányú pályákon a szinte primitív jelző- és biztosítóberendezések mellett bonyolított forgalmat, a szakvizsgák szigorú egymásra épülését, a tisztképzői tanfolyam színvonalát, a vasút szeretetének három generáción való átörökítését, az egyéni és a közösségi vasutas sorsokat, a háborús pusztítást és újjáépítést, az azt követő hibákat és erényeket is szemléletesen bemutatja.
Bizonyára akad majd az olvasók között, aki a színvonalas önéletírás egyes megállapításait saját sorsán, beosztásán át esetleg másként látja, vagy a szerző VBO-s ellenőrzései miatt más véleményt képvisel. Mindez azonban nem csökkenti Halas György könyvének értékét. Emeli a kötet színvonalát, hogy a közreadott fotók, dokumentumok ma már csak többnyire múzeumokban láthatók, amelyek a szerző aprólékos, vasúti értékmentő munkájának jó szándékát egyértelműen igazolják. Bár a Vörös lámpák az utolsó kocsin c. kötet is a Vasúthistória könyvek sorozatban jelenik meg, ez a könyv mégsem a vasúti technikának, hanem az azt szolgáló vasutas dolgozóknak és fegyelmezett helytállásuknak állít emléket. Értékét az is mutatja, hogy a Közlekedési Múzeum az eredeti kézirat néhány fejezetét vasúttörténeti hűsége, ma már nehezen pótolható dokumentatív jellege miatt megvásárolta. Szívesen ajánlom tehát a kötetet a régi és mai vasutasoknak, a MÁV Tisztképző és Továbbképző Intézet hallgatóinak, a vasút iránt érdeklődő tanulóknak, a sínek világa emlékeit gyűjtő vasútbarátoknak, s mindazoknak, akik a vasút szolgálatát feleségként, családtagként segítették, s fuvaroztatóként vagy utasként az ország legnagyobb vállalatával kapcsolatban állnak.

Budapest, 1991. június
Orosz Károly
szerkesztő-lektor Vissza

Tartalom

Előszó3
Váratlan áthelyezés7
Új munkatársak10
Koszt-kvártélyon15
Így lettem vasutas22
Az első szolgálat27
Fájó üzenet34
Az OTTOK csárdában37
Lakáscsere41
Selymét a barka már kitakarta46
Borúra derű48
Állomásbejárás52
A pályán járni tilos55
Az orvvadászat után meghívás egy teára60
Termeskocsi, sínautó, kézihajtány65
Megrezdül a bokor69
Miért késett a munkásvonat?73
Kényszerlakhely77
Felháborító eset80
Isaszeg helyett Lőrinci85
A tiszti tanfolyamon89
Kisterenye - Szeged - Aszód98
Mocsárlecsapódáson Beregszász mellett115
Az intelligenciavizsgán118
Bicske a vasút közepe122
Vasúti rangok és paszományok137
Végre Hatvan vasútállomáson140
Az első balesetem és a kézfogó146
Mit ér a felmentés háború idején?149
A lovassági kard bosszúja159
A világ megbolydult179
Rád kerül a sor, virágos Hatvan186
A bombázás után191
Nyemci jeszty?199
A fegyvernyugvás után203
A hosszú gyaloglás210
Agitátorok érkeztek216
Füzesabonyi éveim219
Központi szolgálatban227
Tűnődés235
A kötetben szereplő fotók jegyzéke239
A kötetben szereplő okmányok jegyzéke241

Halas György

Halas György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Halas György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vörös lámpák az utolsó kocsin Vörös lámpák az utolsó kocsin Vörös lámpák az utolsó kocsin Vörös lámpák az utolsó kocsin Vörös lámpák az utolsó kocsin

A gerinc kopott, a lapélek foltosak.

Állapot:
12.000 ,-Ft
60 pont kapható
Kosárba